loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تدبر، چستی، چرایی و چگونگی» به چاپ دوم رسید

کتاب «تدبر، چستی، چرایی و چگونگی» نوشته احمدرضا اخوت و مریم قاسمی (اعضای هیئت علمی مدرسه قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران) از سوی موسسه کتاب فردا به چاپ دوم رسید.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتاب فردا، این کتاب از هشت فصل عاقبت، معنا شناسی تدبر، عاقبت اندیشی، عاقبت سنجی، عاقبت شناسی، عاقبت نگری، عاقبت گرایی، عمل صالح و عاقبت تشکیل شده است.
کتاب حاضر به بررسی گذرای تدبر می پردازد و چگونگی نظام مدیریتی انسان و همسویی او با نظام خلقت را مورد توجه قرار داده و معتقد است در پناه این مدیریت، عمل صالح برای انسان تحقق یافته و انسان، به نظام ولایی که اساس نزول فیض اسماء است، دست می یابد.
مقصد اصلی کتاب، طرح مباحثی مستدل ولی خلاصه درباره تدبر است تا بدین ترتیب این موضوع در محافل علمی، اجتماعی، سیاسی و… جامعه اسلامی به شکل ویژه مورد توجه قرار بگیرد. از امتیازات مهم این کتاب، برخورداری آن از تدبر تمامی سوره های قرآن و بسیاری از روایات و ادعیه اهل بیت(ع) است. به علاوه معنای بسیاری از واژه های کلیدی قرآن نیز در این کتاب آمده است.
با مطالعه این کتاب، فرد به شناخت بخش های از واژه های قرآن و غرض سوره های آن، دست می یابد. برخورد علمی با ادعیه هم از دیگر موضوعات مهم این کتاب است. همچنین طرح موضوع تدبر در دعا و نیز نگاه به دعا در یک سیاق و غرض واحد، می تواند سر فصل جدیدی برای استفاده از این مائده های آسمانی باشد. این کتاب اولین دفتر از مجموعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) موسسه کتاب فرداست که با حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر می شود.
چاپ دوم این کتاب در 480 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 9200 تومان روانه بازار کتاب اندیشه و دین شده است.
برای تهیه این کتاب می تواند به موسسه کتاب فردا (02517746992 ـ 09191996788)، مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران (02188968309 و 09191996788) و همچنین سایت پاتوق کتاب (به نشانی اینترنتی bookroom.ir) مراجعه نمائید.

یکشنبه 29 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط