loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «پرورش تفکر قرآنی» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : احمدرضا اخوت

کتاب «پرورش تفکر قرآنی» نوشته احمدرضا اخوت (مدرس دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی مدرسه دانشجویی قرآن عترت(ع) دانشگاه تهران) از سوی موسسه کتاب فردا منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتاب فردا، این کتاب در چهارده درس تنظیم شده است. «تحلیل مسائل و رخدادها تحلیل پیچیدگی موضوعات، روش تحلیل یک موضوع، نقش معیارها در مدیریت تفکر، نحوه تأثیر تفکر صحیح در معیارها، نقش تصور و تصویرسازی در تفکر» درس‏های اول تا پنجم این مجموعه را تشکیل می دهند. در درس‏های ششم تا نهم، انواع تصورات، تقویت و کنترل تصورات، نقش جمع و گفتگو در تصحیح و تقویت تصورات، انواع ارتباط بین صورت های ذهنی بیان می شود. نویسنده در دروس دهم تا چهاردهم به تمایز بین گزاره ها، طبقه بندی گزاره‏های خبری، تحلیل گزاره‏های خبری، استدلال و روش های استدلال می پردازد.
تفکر آینه‏ای شفاف است که به قلب بینا زندگی می بخشد. این لغت و امکان اختصاصی نردبانی است که می تواند سیر در ملکوت را نصیب انسان کند. حال که استفاده از این نعمت ارزشمند برای همه ما حیاتی است و زندگی معنوی و حیات جاودان اخروی ما در گروه آن است لازم است برای بهره مندی از آن، تفکر و مهارت های آن را بهتر بشناسیم.
کتاب حاضر تلاشی است در فهم این موضوع که چگونه می‏توان تفکر کرد؟ تفکر صحیح وابسته به چه عناصری است؟ و چرا در پاره ای موارد تفکرات ما نتیجه بخش نیست؟ چگونه می توان قدرت تفکر خود را ارزیابی کرده و مهارت‏های خود را در این زمینه بالا برد؟
از آنجایی که غرض این کتاب، بالا بردن مهارت های تفکر خوانندگان بر مبنای آیات نورانی قرآن بوده، محتوای آن به صورت دروسی با تمرین های قرآنی ارائه شده است. این کتاب سومین اثر از مجموعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) موسسه کتاب فردا است.
چاپ اول این کتاب در سال 1390 در 184 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 3700 تومان به جامعه علمی و دینی کشور عرضه شد.
برای تهیه این کتاب می تواند به موسسه کتاب فردا (02517746992 ـ 09191996788) و همچنین سایت پاتوق کتاب (به نشانی اینترنتی bookroom.ir) مراجعه نمائید.

دوشنبه 30 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط