loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«نورالدین پسر ایران»؛ خاطرات 77 ماه حضور در جبهه

کتاب «نورالدین پسر ایران» اثر معصومه سپهری، خاطرات سیدنورالدین عافی از 77 ماه حضور در درجبهه‌های دفاع مقدس را دربر دارد. این اثر از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ این اثر حاصل 40 ساعت مصاحبه با نورالدین عافی است.

نکته قابل تأمل در کتاب «نورالدین پسر ایران» حفظ گویش اصلی راوی‌ است. نویسنده اثر لحن و زبان وی را دریافته و با دقت در انتخاب کلمات نزدیک به بیان راوی، کتاب را نوشته و در هرجا که لازم است عبارات ترکی را نقل کرده و ترجمه فارسی آن‌ها را در پاورقی آورده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «در عملیات «یا مهدی(عج)» شهید کم داشتیم اما چون شهدای مفقود الاثر عملیات والفجر هشت را پیدا کرده ‌بودیم،‌ تشییع و دفن بچه‌ها چند روزی ادامه داشت و بیشتر وقت ما در وادی رحمت می‌گذشت.
آن روزها اغلب با حیدر به وادی رحمت می‌رفتیم. یک روز رفتم مزار رحیم، تیر بارچی دلاور خودمان که حماسه را آفرید. زنی سر قبر نشسته بود و با سوز عجیبی گریه می‌کرد و حرف می‌زد. ناله‌هایش دلم را به درد آورد. از لابه لای حرف‌هایش می‌شنیدم از دامادی پسرش می‌گفت و آن جا متوجه شدم رحیم نامزد داشت و ما هیچ‌کدام نمی‌دانستیم. چقدر بعضی‌ها بزرگ و با غیرت بودند و ما نشناختیم.»

کتاب «نورالدین پسر ایران» در قطع وزیری و 698 صفحه، ‌با شمارگان 2500 نسخه و بهای 129 هزار ریال از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

شنبه 12 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط