loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسسه خبرگزاری فارس

«خبرگزاری فارس» نخستین خبرگزاری مستقل ایران است که در بهمن ماه سال 1381 همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شد.
اهداف
آمده ایم تا از ایران امروز برای فردا و فرداها حراست کنیم، پاسداشت فرهنگ دراز دامن اسلامی در پیشانی فعالیت های ما قرار دارد. دانایی را عامل مهم توانایی ملی می دانیم و رسانه را یکی از ابزارهای مهم گسترش آن قلمداد می کنیم.
مرز فعالیتهای ما را اصول انقلاب اسلامی گفته شده در قانون اساسی و منافع ملی روشن می کند.
مراقبت از منافع ملی، مصالح مردم و باورهای ایمانی جامعه را وظیفه خود می دانیم و با رویکرد «مردم مدارانه » واقعیت های اجتماعی را رصد می کنیم. در باور ما مردم ولی نعمت و محور و مسوولان نظام نیز خدمتگزاران این مردم هستند و هر یک ضمن برخورداری از حقوقی که رعایتش واجب است، مسئولیت هایی نیز برعهده دارند.
نقد جدی و اصولی را عنصر زاینده یک جامعه پویا می دانیم و نگاه حزبی، پوسته ای - گروه گرایانه - یگانگی و طایفه ای را در برابر منافع ملی برنمی تابیم.
پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور را در گرو وحدت و یکپارچگی ملی، دادگری و خردورزی می دانیم و امیدواریم بتوانیم در راه گسترش و نیرومند سازی اثربخش باشیم و کلام آخر دوباره گوئی جمله نخست است: «فارس فرزند ایران است».
معرفی آرم:
آرم به صورت حرف «فا» طراحی شده است و کل طرح امواج مدور آب را نمایش می دهد که به نشانی یکی از قابلیت های خبر یعنی ایجاد امواج و حرکت در جامعه است. رنگ آبی ارغوانی که برای آرم تعیین شده از رنگ های اصیل ایرانی است که در تزئینات هنر معماری بسیاری به کار می رود. نقطه «فاـ که به رنگ نارنجی انتخاب شده از زردی خورشید گرفته شده است. نقطه در فرهنگ عرفانی، اسلامی نقش فوق العاده ای دارد؛ اگر نقطه نباشد همه مفاهیم از کلمات می گریزند... عنوان «خبرگزاری فارس» توسط استاد غلامحسین امیرخانی از اساتید برجسته معاصر هنر خوشنویسی به منظور پاسداشت فرهنگ اصیل فارسی نوشته شده است.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 شهریور 1391
  • شناسه
    11346
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط