loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مریم بصیری

وی متولد اول اسفند 1348 ارومیه، کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنر سوره می باشد. وی در بیست سالگی با کار نویسندگی و روزنامه نگاری فعالیت فرهنگی خود را آغاز کرد.ایشان مدیر مسئول و مدیر آموزش آموزشگاه سینمایی و مهارت های کار دانش «آفتاب مهر» با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردبیر ماهنامه پیام زن می باشد.
از دیگر فعالیت های ایشان:
مدرس رشته های: فیلمنامه نویسی، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، نویسندگی برای رادیو و تلویزیون، کارگردانی فیلم، عکاسی، تحلیل نمایشنامه، عناصر درام، نقد فیلم.
سرپرست گروه نمایشی «آیاتای».
دبیر کارگاه فیلمنامه نویسی خواهران خانه هنر و اندیشه. دبیر کارگاه فیلمنامه نویسی «انگاره».
سردبیری ده ماهنامه و گاهنامه استانی و ملی با عناوین: کلوزاپ، جشن سینما، نیایش، دختران بهار، طوبی و عضو انجمن قلم ایران، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، انجمن روزنامه نگاران، خانه داستان، کانون نمایشنامه نویسان و ...
چاپ بیش از 450 اثر در رشته های نقد، مقاله، گزارش، گفتگو و داستان در ماهنامه و فصلنامه های: پیام زن، سلام بچه ها، نقد سینما، نافه، شهرزاد، رودکی، اصحاب قلم، کتاب ماه هنر، کتاب ماه ادبیات، کتاب ماه فلسفه، آفرینه، تصویرنامه و ... با عناوین: زن در سینمای ایران، سین مثل سینما، زن سینما بازیگری، سینمای دینی از منظر مسیحیت، سینما دین آینده، بازتاب واقعیت در سینما حقیقت، زنان سینما در سالیانی که گذشت، تفکرات مذهبی در سینمای روبر برسون، هنر هفتم در آسمان هفتم، زن در ادبیات دفاع مقدس، نقد ادبی در اندیشه های دکارت، فرآیند اقتباس از مضامین دینی و متون کهن در فیلمنامه و...
  • زادروز
    1348
  • محل تولد
    ارومیه
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 8 مهر 1391
  • شناسه
    11624
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مریم

چطوری درتماس باشم باخانم بصیری

14 مهر 1398

سلام متاسفانه ما راه ارتباطی نداریم با ایشون

اخبار مرتبط