loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غلامعلی رشید

سردار سرلشکر غلامعلی رشید (متولد ۱۳۳۲ دزفول) از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ ۸ ساله ایران و عراق است. وی هم اکنون جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و معاون امور دفاعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است.

در سال ۱۳۳۲ در شهرستان دزفول و در خانواده ای سنتی، مذهبی و بسیار فقیر متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دزفول ادامه داد و در سال ۱۳۵۰ برای نخستین بار دستگیر شد. برای بار دوم در سال ۱۳۵۵ در اصفهان دستگیر و به تهران منتقل شد.

پس از انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران پیوست. در طول جنگ از فرماندهان کلیدی سپاه بود. پس از پایان جنگ عهده دار مناصب بسیاری شد. او هم اکنون جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی در دوران جنگ ایران و عراق همراه با محسن رضایی، سید یحیی صفوی، علی شمخانی و حسین دهقان از فرماندهان اصلی و تصمیم گیر جنگ به شمار می رفت. به دلیل همین سوابق، وی در بین نیروهای سپاه از مقبولیت بالایی برخوردار است.

تحصیلات
کارشناسی رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران
دکتری از دانشگاه تربیت مدرس - شهریور ۱۳۸۷
مسئولیت ها
مسئول اطلاعات و عملیات سپاه دزفول
جانشین ستاد عملیات جنوب
فرمانده قرارگاه فتح در عملیات بیت المقدس
مسئول عملیات قرارگاه مرکزی سپاه
معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح
جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
معاون امور دفاعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
  • زادروز
    1332
  • محل تولد
    دزفول
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 15 دی 1392
  • شناسه
    15145
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی