loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ناصر رفیعی

اینجانب ناصر رفیعی محمدی در سال 1344 در شهر مقدس قم درخانواده ای مذهبی متولد شدم. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در این شهر گذرانده ودر سال 1362 موفق به اخذ دیپلم در رشته علوم تجربی از دبیرستان صدوق شدم .
در سالهای انقلاب شکوهمند اسلامی در جنبش دانش آموزی وجلسات مذهبی سیاسی با پخش اعلامیه وشرکت در تظاهرات در حد وسع واقتضای سن نوجوانی شرکت داشتم . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با حزب جمهوری اسلامی شاخه دانش آموزی همکاری می نمودم . درسال 1362 با اخذ دیپلم وارد حوزه مقدسه قم شدم. طی 5 سال دوره سطح را تا پایان کفایه به اتمام رسانده کلیه امتحانات ان را با موفقیت گذراندم و در پایه پنجم از امتحانات با کسب رتبه اول در آزمون شورای مدیریت حوزه یک دوره بحارالانوار از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان جایزه دریافت نمودم.
دروس سطح را نزد اساتیدی چون آیات عظام وجدانی فخر، اعتمادی، پایانی، دوزدوزانی، صلواتی، راستی، کاشانی و ستوده تلمذ نمودم. از سال 1368 تا 1373 در دروس خارج آیات عظام فاضل لنکرانی، مظاهری وصانعی شرکت داشتم.
همچنین ضمن گذراندن دروس اصلی حوزه دروس جنبی را نیز نزد اساتید متعددی خواندم به عنوان مثال فلسفه (نهایه الحکمه) نزد استاد آیت الله صالحی مازندرانی (ره) علوم قرآن نزد آیت الله معرفت، شرح تجرید نزد آیت الله استادی، تفسیر نزد آیت الله جوادی، رجال نزد آیت الله سبحانی تلمذ گردید.
درسالهایی که به دروس حوزه مشغول بودم موفق به اخذ لیسانس الهیات از دانشکده باقر العلوم وفوق لیسانس از دانشگاه قم گردیده ودر سال 1373 با قبولی در آزمون دکتری در رشته علوم قرآن وحدیث در تهران مشغول تحصیل در این دوره شدم .سال 1377 بادفاع از رساله موفق به اخذ دکتری با رتبه عالی گردیدم.
  • زادروز
    1344
  • محل تولد
    قم
  • نام کامل
    حجت الاسلام ناصر رفیعی محمدی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 13 اسفند 1392
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    سه‌شنبه 24 آبان 1401
  • شناسه
    15939