loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رمضان علی تبار فیروزجائی

اینجانب رمضان علی تبار فیروزجایی فرزند کاظم متولد سی ام دیماه 1351شمسی در فیروزجا از توابع شهرستان بابل و در خانواده مذهبی دیده به جهان گشودم. پدرم به رغم آنکه سواد نوشتن و خواندن به سبک جدید نداشت، دارای سواد مکتب خانه ای بود و به جهت برخورداری از این نوع دانش، سعی وافری داشت تا این را به فرزندان خود منتقل نماید. بنده نیز بر اساس آن، قبل از رفتن به مدرسه و در سن پنج سالگی روخوانی قرآن را از پدر و مادرم آموخته و چند بار نیز آنرا به صورت کامل ختم نمودم و این زمینه ساز علاقمندی بنده به تحصیل در حوزه علوم دینی بود.

در حین تحصیل در مقطع دوره ابتدایی و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 شمسی مدرسه به مدت کوتاهی تعطیل شد و بنده نیز به مدت یکسال ترک تحصیل نموددم و مجدداً سال بعد تحصیل خود را ادامه دادم. در سال 1358شمسی، پدرم در اثر بیماری و کهولت سنّ، در هفتاد سالگی دار فانی را وداع گفت و از آن پس مادرم، سرپرستی ما را به عهده گرفت. پس از پایان دوره ابتدایی در سال 1364ش وارد حوزه علمیه بابل شده و عملاً به فراگیری علوم دینی، اشتغال یافتم و به مدت کمتر از هفت سال، دروس سطح را به پایان بردم و از سال 1370 شمسی، در دروس فقه(حج) مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و اصول فقه حضرت آیت الله سبحانی شرکت کردم. در سال 1374شمسی به دلیل تمایل درونی ام به علوم عقلی به ویژه علم کلام، در دوره تخصصی کلام اسلامی(مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق «ع») در سطح دکتری (سطح 4 حوزه)شرکت و در سال 1386 شمسی از رساله دکتری خود تحت عنوان«مبانی کلامی فهم دین» با امتیاز عالی دفاع نمودم.

در ضمن به همراه تحصیل دروس حوزوی، دروس کلاسیک جدید از دوره راهنمایی تا دانشگاه را تا مقطع کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) در رشته فلسفه اسلامی نیز ادامه داده و از رساله علمی خود تحت عنوان«بررسی تطبیقی مسأله یقین در اندیشه اسلامی و فلسفه معاصر غرب» در دانشگاه قم در سال 1382ش نیز با امتیاز عالی دفاع نمودم. در کنار تحصیل در حوزه و دانشگاه، از رسالت اصلی خویش یعنی تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام غافل نبوده و در سطوح مختلف و در نهادهای دولتی، مردمی، دانشگاهی، نظامی و.... به فعالیت تبلیغ، تدریس و آموزش اشتغال داشته و دارم و از سال 1387شمسی تاکنوان به عنوان عضو هیئت علمی در گروه منطق فهم دین در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به پژوهش و تحقیق نیز اشتغال دارم.
  • زادروز
    1351
  • محل تولد
    مازندران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 17 فروردین 1393
  • شناسه
    16281
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی