loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غلامرضا جمشیدنژاد اول

دکتر غلامرضا جمشیدنژاد اول از جمله متخصصان در حوزه تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی است. او در سال 1324 در شهرستان کاشمر به دنیا آمد.

تحصیلات مقدمات حوزوی را در مدرسه علمیه قدیمی شهرستان کاشمر گذراند. در سال 1340 به حوزه علمیه مشهد رفت. در آنجا از محضر افرادی مانند شیخ محمدتقی ادیب نیشابوری، ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عرب آموخت. همزمان فقه و اصول و منطق را در محضر آیت الله میزا جواد تهرانی و کلام و فلسفه را از محضر آیت الله شیخ مجتبی قزوینی صاحب کتاب تفسیری 10 جلدی «بیان الفرقان» فراگرفت. درس خارج فقه را از محضر آیت الله حسن میلانی بهره برد و اجازه تصدی امور حسبیه را از آیت الله فقیه سبزواری کسب کرد.

جمشیدنژاد در سال 1342 به تهران عزیمت کرد و در مدرسه شهید مطهری کنونی از محضر استادانی مانند آیت الله سید محمدکاظم عصار لواسانی، شیخ حسینعلی راشد، آقا سید رضی شیرازی، آیت الله لواسانی و آیت الله مازندرانی بهره برد. در همین مقطع اجازه روایت و حدیث را از آیت الله شیخ عبدالحسین ابن الدین کسب کرد. وی در ادامه سال 1347 به نجف اشرف رفت و در محضر آیت الله سید محسن حکیم مباحث مرتبط با خارج فقه را آموخت.

وی در ادامه به تهران بازگشت و تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته فرهنگ عربی و علوم قرآنی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران ادامه داد و در سال 1374 در رشته تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی درجه دکتری کسب کرد. از جمشید نژاد تاکنون 70 کتاب اعم از تالیف، ترجمه، تصحیح و ویراستاری منتشر شده است.
  • زادروز
    1324
  • محل تولد
    کاشمر
  • نام کامل
    دکتر غلامرضا جمشیدنژاد اول
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 28 فروردین 1393
  • شناسه
    16423
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی