loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مازیار بیژنی

مازیار بیژنی سال 1351 در بابل به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) می‌باشد. بیشتر آثار او در زمینه کاریکاتور می‌باشد و تاکنون در این زمینه در چندین نمایشگاه جمعی شرکت کرده و تعدادی نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است.

وی کاریکاتوریست ثابت روزنامه کیهان است. در سال ۸۸ بیژنی بیشتر به فعالیت حرفه ای گسترده در مخالفت با جنبش سبز و حرکتهای ضد انقلاب مشغول شد. از آثار وی مجموعه کاریکاتورهای سریالی در جنبش فتنه سبز می باشد . مجموعه‌ای شامل 50 عدد از کاریکاتورهای مازیار بیژنی درباره جنبش سبز پس از انتخابات 88 با نگاه طنز به نقد کشیده شده‌است توسط نهادهای فرهنگی تکثیر شد. این مجموعه بصورت کامل‌تر تحت عنوان "جنبش سبز مخملی" توسط موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه در تیراژ 2000نسخه چاپ و توزیع شده است.

در مسابقه کاریکاتور هولوکاست، وی از شرکت کنندگان بود. از موضوعات قابل توجه این مسابقه این بود که با فرض حقیقت داشتن جریان هولوکوسات چرا عاملان اصلی آن (کشورهای اروپایی) مورد هجمه صهیونیست ها قرار نگرفته و به جای آن فلسطینی ها قربانی این جریان شده اند. بعدها وی کتاب کاریکاتور هولوکاست خود را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر کرد.

بیژنی برنده چندین جایزه ازجمله:


 رتبه اول مسابقه قلم در ستیز با تهاجم فرهنگی،
 نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال 74؛
رتبه اول مسابقه کاریکاتور با موضوع فیلم؛
 جشنواره مطبوعات سال 75؛
 جایزه ویژه از مسابقه کاریکاتور،
جشنواره مطبوعات سال 76؛
 رتبه سوم و لوح تقدیر از مسابقه کاریکاتور
 همایش آسیب‌شناسی انقلاب
 لوح تقدیر از دومین همایش نویسندگان و هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس سال 78 
 لوح تقدیر از مسابقه کاریکاتور انتفاضه
 همایش همبستگی تهران و فلسطین سال 79
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 آبان 1387
  • شناسه
    1699
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط