loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حامد زمانی

حامد زمانی، ترانه سرا، آهنگساز و خواننده جوان ایرانی، در فروردین ۱۳۶۷ در شهرستان میمه از توابع استان اصفهان و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. در دوران کودکی به علت بهره مندی از صدای خوش و استعداد فراوان و به تشویق خانواده، به قرائت قرآن و مداحی روی آورد و در این زمینه دوره های آموزشی را طی کرد و با شرکت در مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم، حائز چند رتبه برتر استانی و کشوری گردید.

وی از سن ۷ سالگی و در پی کشف استعداد شگفت انگیز او در زمینه خوانندگی و آواز توسط پدرش، در کلاس های موسیقی سنتی استاد طباطبایی، از شاگردان مرحوم استاد تاج اصفهانی، در شهر اصفهان شرکت کرد و دوره آواز سنتی را نزد ایشان گذراند. اما وی در ادامه ی این روند و به فراخور مقتضیات زمان، به موسیقی پاپ روی آورد، چرا که عقیده داشت موسیقی پاپ به دلیل سرعت بیشتر انتقال مفاهیم و نیز عامه پسند بودن و اختصاص نداشتن به مخاطب و قشر خاص، بستر و عرصه مناسب تری برای بیان و انتقال گسترده حرف ها و پیام های او فراهم می آورد.

اولین کار حامد زمانی به نام «زینت آسمون» در سال ۱۳۸۴ درباره امام حسین (ع) ساخته شد که حامد زمانی علاوه بر خوانندگی، آهنگسازی و ترانه سرایی آن را نیز بر عهده داشت. وی طی سال های بعد، فعالیت خود را در زمینه ترانه سرایی، آهنگسازی و خوانندگی، با تولید تک آهنگ های مختلف ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۸۸ با ساخت تیتراژ برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» ــ ترانه ای که شخصاً شعر آن را سروده و موسیقی اش را ساخته بود و مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت ــ همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرد که این همکاری طی سال های بعد و با ساخت ترانه تیتراژ آغازین و پایانی برنامه های مختلف تلویزیونی نظیر «ماه عسل»، «شهر باران»، «شناسنامه» و … و نیز تک آهنگ های گوناگون با مضامین ارزشی و انقلابی نظیر «تحریم»، «فریاد فردا»، «خاک عزیز» و … تا به امروز ادامه یافته است.
این خواننده ارزشی آغازگر راهی مهم و فرهنگ ساز در عرصه موسیقی ایران اسلامی است و در این راه اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده است.
  • زادروز
    1367
  • محل تولد
    اصفهان
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 27 مهر 1393
  • شناسه
    19284
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی