loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اکبر بهداروند

اکبر بهداروند متولد ۱۳۲۹ بوده و در رشته ادبیات فارسی فارغ التحصیل شده است. او مدرس ادبیات بود و هم اکنون بازنشسته شده و فعالیت ادبی اش را با مجله کیهان فرهنگی ادامه می دهد. بخشی از عناوین آثار او درحوزه شعر و پژوهش از این قرار است: مزامیر کال، تلواسه در عطش، ترانه آب، آواز سبزایل و... بهداروند در زمینه تصحیح دیوان اشعار شاعران کلاسیک ایران، کلیات محتشم کاشانی، گلستان سعدی، یک جرعه شیون و... را تا کنون به بازار فرستاده است. کلیات بیدل دهلوی تازه ترین تصحیح او از مجموعه اشعار بیدل دهلوی است که اخیراً مؤسسه انتشارات نگاه منتشر کرد.
از اکبر بهداروند،  بیش از 20 جلد کتاب چاپ و  توزیع شده است.کلیات بیدل دهلوی(نثرهای بیدل) شامل چهار عنصر، رقعات، نکات و اشارات از سوی نشر نیستان، اوایل آبان ماه به بازار امد. هم‌چنین کتاب کلیات اقبال لاهوری با مقدمه‌ای از مقام معظم رهبری، دکتر زرین‌کوب، دکتر ریاض و دکتر جاوید اقبال، خردادماه وارد بازار کتاب شده است.علاوه بر این، کلیات عبدالرحمن جامی از سوی انتشارات امیرکبیر، کلیات اسداله قالب دهلوی از سوی نشر زوار، کلیات آتش اصفهانی و عصمت بخارایی از سوی انتشارات اهل بیت، کلیات طبیب اصفهانی و سحابی استرآبادی هردو از نشر زواره منتشر شده است. بهداروند آخرین سروده‌هایش را نیز در نوبت چاپ دارد. مجموعه‌ی «اندوه ورجاوند سیستان»، «باد در مشت» و «از هیچ تا صفر» به ترتیب به انتشارات نگاه، زواره و روزگار ارایه شده است.دیگر آثار او، «تذکره طور معنا» در انتشارات روزگار و «تبسم یک قبیله آه» در نشر برگ منتظر انتشار است.«امام حسین در شعر فارسی از ابتدا تا امروز» عنوان پژوهشی از بهداروند است که از سوی نشر امیرکبیر منتشر می‌شود.انتشارات نیستان، هفت جلد کتاب مستقل از هم را در قالب کلیات بیدل شامل غزلیات، مثنوی‌ها (مرکب از عرفان، عفونامه، اصل‌نامه و...)، رباعیات، قطعات، اشعار خمس، ترکیب‌بندها و ترجیع‌بندها، ماده تاریخ و مقدمه ارایه می‌کند.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 15 دی 1387
  • شناسه
    2207
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی