loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولیویه روآ

اولیویه روا پژوهشگر ارشد مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه ،متولد سی ام اگوست 1949 در لاروشل فرانسه می باشد. وی به دنبال مطالعه در فلسفه و زبانهای شرقی (فارسی)، موفق به گرفتن مدرک در فلسفه و همین طور علوم سیاسی (دکترا) گردید. وی همچنین در سال 1988، مشاور UNOCA (دفتر هماهنگیهای افغانستان سازمان ملل متحد) بوده است.

روا در زمره معدود کسانی است که مدتی دراز را در میان قبایل و مردم افغانستان سپری کرده و به گونه ای ملموس، با راز و رمز زندگی دهقانان افغانی آشنا شده است. وی تز دکترای خود را درباره "جامعه در افغانسان معاصر" گذراند. روا استاد مدرسه مطالعات عالی در علوم اجتماعی و انستیتوی ملی زبانهای زنده شرقی است او یکی از برجسته ترین کارشناسان مسائل افغانستان است و در زمینه مسائل اسلام سیاسی، خاور میانه و آسیای مرکزی نیز تحقیقاتی دارد. علاوه بر این، روا مقالات بسیاری درباره روابط خارجی ایران نوشته است و این نوشته ها، پایه گذار موج جدیدی از تحقیقات ایران شناسی از انقلاب شده است.

آثار

از الیویه روا کتب و مقالات زیادی در زمینه مسائل اسلام سیاسی معاصر به چاپ رسیده است که برای نمونه، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. افغانستان: اسلام و نوگرایی سیاسی (1985)

[ [L| Afghanistan: Islam et Morenit politique

این کتاب در سال 1986 تحت عنوان in Afghanistan Islam and Resistance به انگلیسی ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده است. کتاب مزبور توسط آقای ابوالحسن سرو قدم مقدم به فارسی برگردان و توسط انتشارات آستان قدس رضوی در سال 1369 به چاپ رسیده است.

2. شکست اسلام سیاسی (1992) [L| chec de l|Islam politique] این کتاب نیز تحت عنوان political Islam The Failure of در سال 1994 به انگلیسی برگردانده شده است.

3. اسلام در آسیای جنوبی; دیدگاه منطقه ای (1996)، [Islam in South Asia: A Regional Perspectivr]

4. [دوران] ترمیدور ایران با همکاری ژان فرانسوا بیارت و فریبا دلخواه، [En Iran Thermidor]

5. "افغانستان، جنگ کشاورزان خرده پا"، logiques R veltes ،شماره 13، 1981.

[Afghanistan: La guerre des paysans]

6. "طلاب و علما در مقاومت افغانستان"، M diterran ens Peuples ،شماره 21، 1982.

[Intellectuels et Ulema dans la R sistance Afghane]

7. "قومیت و سیاست در آسیا مرکزی"، Musulman et de la M diterran e Monde Revue du

ژانویه 1992.، [Ethnies et politique en Asie Central]
  • زادروز
    1949
  • محل تولد
    لاروشل فرانسه
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 17 اسفند 1387
  • شناسه
    2679
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی