loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید ابوفاضل رضوی اردکانی

امام جمعه موقت شیراز و مسئولیت مدرسه علمیه اهل بیت (ع) شیراز

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی فرزند مرحوم حاج سید جلال در سال ۱۳۲۸ در اردکان درخانواده ای روحانی و مستضعف دیده به جهان گشود. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در زادگاهش برای ادامه تحصیل علوم دینی به شیراز آمد و مقدمات و قسمتی از سطح را در مدرسه آقاباجان شیراز گذراند.
وی دروس مقدمات و بیشتر سطح را نزد آیت الله محمدعلی موحد در شیراز و در مدرسه آقاباجان فرا گرفت. آنگاه برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد.
حجت الاسلام رضوی اردکانی باقی دروس سطح را نزد حضرات آیات دور دورانی، موسوی اردبیلی، بنی فضل، و فاضل لنکرانی و شهید مفتح آموخت و سپس در دروس خارج شرکت کرد و از محضر آیات عظام نوری همدانی و شیخ جواد تبریزی استفاده فراوان برد.
حجت الاسلام رضوی اردکانی از صاحب نظران حوزوی بویژه در عرصه تاریخ محسوب می شود که دارای تألیفات بسیاری است از جمله «ماهیت قیام مختار بن ابی عبید ثقفی»، «شهید زید بن علی(ع)»، «شهید فخ» و «قیام مختار» است که از آن به عنوان کامل ترین کتابی که در مورد مختار و قیام وی نگاشته شده است یاد می شود که در آن موارد زیادی از شبهات تاریخی در مورد مختار مطرح و به آنها پاسخ داده شده است. ایشان بارها در شبکه های تلویزیونی به بحث و گفتگو درباره ی قیام مختار نیز پرداخته است.
حجت الاسلام رضوی اردکانی در دوره های اول و چهارم و پنجم نماینده مردم اردکان در شورای اسلامی بود و نیز مدتی به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کویت مشغول خدمت شد. وی سفرهای سیاسی زیادی نیز به کشورهای مختلف از جمله سوریه، لبنان، مصر، چین، تایلند، هند، مالزی و لیبی داشته است.
  • زادروز
    1328
  • محل تولد
    اردکان
  • نام کامل
    حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 24 اسفند 1387
  • شناسه
    2832
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

احمد

سلام علیکم
خداوندسایه همچین علمایی رو از سر ما کم نکنه وبه ایشان عمری طولانی همراه با سلامتی عنایت فرمایدچون وجود امثال ایشان مایه ی خیروبرکت واتصال مردم به ولایت و رهبری ودین پاک و خالص اسلام و مذهب شیعه هستند

27 مهر 1396