loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مصطفی دلشاد تهرانی

استاد دلشاد تهرانی نوسینده کتاب های دینی و نهج البلاغه است که از این کتاب ها می توان به چشمه خورشید: آشنایی با نهج البلاغه، مدرسه حسینی، دین و دینداری در نهج البلاغه، آزادی و حقوق انسانی در نهج البلاغه و پیشگاه حقیقت کربلا و عاشورا: راه ها و انتخاب ها اشاره کرد.
 مصطفی دلشاد، به سال 1334 شمسی در تهران متولّد شد. از مؤسسه آموزش عالی آمار و انفورماتیک تهران، در رشته «آمار در ریاضی» مدرک کارشناسی گرفت و هم زمان، تحصیل علوم دینی را نیز پیگیری نمود و در سال 1364 بود که تحصیل در سطوح عالی حوزه(درس خارج) را آغاز کرد. 
دلشاد، به زبان های انگلیسی، عربی، آلمانی و فرانسه آشنایی دارد و کتاب «دومین انقلاب سوسیالیستی» اثر تاتیاناز اسلاوسکایا، به قلم او از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است. وی علاوه بر سابقه طولانی تدریسِ آمار و ریاضی، تعلیم و تربیت، تاریخ اسلام و نهج البلاغه در دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، تربیت معلّم، علوم حدیث و ...، برخی مسئولیت های آموزشی–فرهنگی را نیز در وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی و ارشاد به عهده داشته است. 
تاکنون کتابهای بسیاری از او منتشر شده که بعضی از آنها به چاپ سی اُم رسیده است. بسیاری از این کتابها نیز درباره سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است. برخی از آثار او عبارت است از: "پیشگاه حقیقت"،" سیره نبوی"(در سه جلد: سیره فردی، سیره اجتماعی و سیره مدیریتی)، "حماسه حسینی و "ظهور حقیقت آدمی"، "نهضت حسینی و عزت حسینی"، "مدرسه حسینی"، "دولت مهدی– سیرت مهدی"، "میراث ربوده"(تحلیلی بر رویداد ثقیفه)، "جمال دولت محمد"، "دولت آفتاب"(اندیشه سیاسی وسیره حکومتی امام علی)، "حکومت حکمت"، چشمه خورشید و ... .
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 3 اردیبهشت 1388
  • شناسه
    3160
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهسا

سلام میخواستم بدونم راهی هست که بتونم کتاب رهزنان دین را دانلود کنم

10 فروردین 1394

سلام. چنین امکانی فراهم نیست.

آرش کمانگیر

سلام من میخواهم کتاب سیره نبوی نوشته جناب مصطفی دلشاد را دانلود کنم لطفا مرا راهنمایی کنید

15 تیر 1393

سلام.ما در سایت پاتوق کتاب فردا امکان دانلود کتاب ها را نداریم و فقط برای معرفی و فروش هستند.

اخبار مرتبط