loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدقلی مجد

محمدقلی مجد متولد ۱۳۲۴. محقق ایرانی مقیم ایالات متحده آمریکاست. تحصیلاتش را در دانشگاههای سن اندریو (۱۹۷۰) و منچستر (۱۹۷۵) و کرنل (۱۹۷۸) با درجه دکترا به پایان برد و سپس در دانشگاههای مختلف آمریکا، از جمله دانشگاه پنسیلوانیا، تدریس کرد. در این سال ها مقالات متعددی از مجد در نشریاتی چون مجله آمریکایی اقتصاد کشاورزی، مجله مطالعات دهقانی، مجله بین المللی مطالعات خاورمیانه، مطالعات خاورمیانه، و مجله خاورمیانه انتشار یافت. دکتر محمدقلی مجد از سال ۱۹۹۹ به طور تمام وقت به تحقیق و تألیف در حوزه تاریخ معاصر ایران اشتغال دارد.نکات مهمی که وی در تحقیقاتش بدان اشاره می کند به این شرح است: از دست رفتن هشت میلیون نفر از جمعیت ایران در جریان جنگ جهانی اول در اثر قحطی و نقش بریتانیا در آن، انتقال دویست میلیون دلار درآمد نفتی ایران در دوران رضا شاه به حساب شخصی وی در خارج کشور. لازم به ذکر است که مطالب فوق براساس مدارک و اسناد موجود در وزارت امورخارجه امریکا نتیجه گیری شده است.

وی در مصاحبه با عبدالله شهبازی ادعا می کند که کتابهایش توسط لابی بریتانیا و پهلوی بایکوت شده است.
تالیفات
سیاست تقسیم اراضی محمدرضا پهلوی
ایران دوران رضاشاه
غارت آثار باستانی ایران در دوران رضاشاه
قحطی بزرگ و نسل کشی در ایران، ۱۹۱۷-۱۹۱۹ ، انتشارات دانشگاهی آمریکا
  • زادروز
    1324
  • نام کامل
    دکتر محمدقلی مجد
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    جمعه 20 شهریور 1388
  • شناسه
    4313
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رضا قهاری

سلام
راه ارتباط با دکتر محمد قلی مجد (مولف اثار )چیست ؟

28 دی 1397

سلام اطلاعی نداریم

سید علی

با سلام و احترام ؛ بنده شنیده ام که در رابطه با بحث قحطی بعد از جنگ اول اسنادی در سرویس اطلاعاتی انگلیس موجود است که مهر سری 100 ساله خورده و تا صد سال آن تمام نشود اجازه دسترسی داده نمی شود آیا صحت دارد یا خیر ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

22 آبان 1393

اخبار مرتبط