loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید حسین یعقوبی قائنی

عالم ربانی، حضرت آیت الله حاج سید حسین یعقوبی قائنی قدس سره در خرداد ۱۳۰۳ در قائنات خراسان متولد شد. در ابتدای جوانی بارقه جذبات الهی بر قلبش تابید و دست از تعلقات این جهان برکشیده، به شوق لقاء محبوب راهی عتبات عالیات شد تا حضرت اباعبدالله الحسین او را شفاعت کنند و به آرزویش برسانند. در آنجا با همتی والا، وجود خویش را برای کسب کمالات معنوی و سیر و سلوک عرفانی، وقف نمود و در این مسیر، با اساتیدی همچون آیات عظام حاج سید علی قاضی، حاج سید جمال الدین گلپایگانی و حاج شیخ محمدجواد انصاری همدانی قدس الله اسرارهم آشنا گردید و از آنها بهره های بسیار برد و در اثر فیوضات و عنایات اهل بیت علیهم السلام و توجهات ویژۀ حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه به عالی ترین درجات قرب و بالا ترین مراتب عرفانی دست یافت، و در ضمن، از تحصیل علوم رسمی حوزوی نیز غفلت نکرد و این مسیر را تا رسیدن به مراتب عالی علمی ادامه داد. معظم له در طول عمر پربرکت خویش، بسیاری از تشنگان حقیقت و معرفت را تربیت نمود. آن عالم ربانی، در بیستم بهمن ١٣٩۶ رحلت نمود.

از ایشان دو کتاب ارزشمند به یادگار مانده: ١. «سفینة الصادقین» که در آن به شرح احوالات سلوکی خود پرداخته و نکات عرفانی و ظرایف علمی سلوکی مهمی را در ضمن آن بیان فرموده است؛ ٢. «انیس الصادقین» که در زمینۀ ادعیه و اذکارِ مورد توجه و توصیۀ ایشان به نگارش درآمده است.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 30 آبان 1389
  • شناسه
    7691
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی