loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غلامحسین ابراهیمی دینانی

استاد دکتر غلامحسین‌ ابراهیمی‌ دینانی‌، یکی‌ از برجسته ‌ترین‌ دانش‌ آموختگان فلسفه‌ دو نظام‌ آموزشی‌ یعنی‌ حوزه‌ و دانشگاه‌ است‌. او که‌ متولد 1313 در دینان‌، از نواحی‌ اصفهان‌ است‌، پس‌ از تحصیلات‌ آموزشگاهی‌ شیفته‌‌ نظام‌ طلبگی‌ می ‌شود و در مدرسه‌ نیماورد اصفهان‌ مقدمات‌ علمی‌ و ادبی‌ را آموخت . سپس‌ به‌ حوزه‌‌ علمیه‌‌ قم‌ می‌پیوندد و در مکتب‌ امام‌ خمینی(ره)‌ و سید محمد داماد فقه‌ و اصول‌ می‌آموزد. بزرگترین‌ استادان‌ او در زمینه‌‌ معقول‌ شادروان‌ علامه‌‌ طباطبایی‌ و شادروان‌ آیت‌ الله‌ سید ابوالحسن‌ رفیعی‌ قزوینی‌ بوده ‌اند.پس‌ از تحصیلات‌ حوزوی‌ به‌ نظام‌ جدید آموزش‌ دانشگاهی‌ روی‌ می‌آورد و در سال 1345 در دوره‌‌ لیسانس‌ دانشکده‌‌ الهیات‌ و در 1352 از دوره‌‌ دکترای‌ فلسفه‌‌ دانشگاه‌ فارغ‌ التحصیل‌ می‌شود. او در حدود سال های‌ 1352 تا 1362 در دانشگاه‌ مشهد به‌ تدریس‌ می‌پردازد و از 1362 تاکنون‌ استاد فلسفه‌ در گروه‌ فلسفه‌‌ دانشکده‌ ادبیات‌ دانشگاه‌ تهران‌ است‌. از آثار دکتر دینانی می توان به قواعد کلی‌ در فلسفه‌ اسلامی‌، وجود روابط‌ و مستقل‌ در فلسفه‌ اسلامی‌، شعاع‌ اندیشه‌ و شهود در فلسفه‌ سهرودی‌، معاد از دیدگاه‌ آقا علی ‌مدرس‌ زنوزی‌، مقدمه‌ای‌ بر شرح‌ فصوص‌ جندی‌ تصحیح‌ استاد جلال‌الدین‌ آشتیانی‌، منطق‌ و معرفت‌ از نظر غزالی‌، رساله‌ مفردی‌ درباره‌ زندگی‌ و اندیشه‌ الوالحسن‌ عامری اشاره کرد.استاد دینانی ضمن به چاپ رسانیدن مقالات زیادی به زبان های فارسی و انگلیسی سخنرانی های متعددی در کشورهای فرانسه، قزاقستان، کانادا، ترکیه، اسپانیا، ارمنستان، ایتالیا، بوسنی و... به عمل آورده اند. در نخستین همایش چهره های ماندگار سال ۱۳۸۰، وی به عنوان چهره ماندگار در رشته فلسفه برگزیده شدند.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 17 مرداد 1390
  • شناسه
    9133
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رقیه

بسیار بهره مند شدم.،امکان داره از سخنرانی های ایشون هم بذارید؟

8 اردیبهشت 1395

پاتوق کتاب فردا اختصاص به معرفی و فروش محصولاتی مثل کتاب، لوح فشرده، نشریه و ... دارد و فعلا امکان عرضه صوت سخنرانی ها فراهم نیست.

fateme

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بزرگوار مسئله ای برام پیش اومده و از شمادر خواست راهنمایی دارم من دانشجوی پزشکی هستم ولی بسیار به فلسفه علاقه مند شدم ؛برنامه ی معرفت رو دنبال می کنم و می خوام درکنار مطالعات درسیم که البته ساده هم نیستن فلسفه رو شروع کنم و به صورت حرفه ای ادامه بدم می تونید کمکم کنید و بگید کدوم کتاب ها یا منابع برای اماتورها توصیه میشه و این که خود دکتر دینانی به شاگرداشون اول کار چی رو توصیه می کنن... خیلی ازتون ممنونم و منتظر پاسخ شما هستم
اگه فایل پی دی افی داشتید که فک کردید ممکنه به درد من بخوره بهم میل کنید با سپاس فراوان:
wanoch.23@gmail.com
vanoandegenara@yahoo.com

30 مرداد 1393

سلام. متاسفانه ما به ایشان دسترسی نداریم و فقط آثار ایشان و اخبار مرتبط با این شخصیت را برای علاقه مندان قرار می دهیم. اگر در زمینه سیر مطالعاتی کتب فلسفی کمکی بخواهید در خدمتتان هستیم ولی از سیر مطالعاتی استاد دینانی اطلاعاتی نداریم. یا حق

اخبار مرتبط