loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهرستان ادب

مؤسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» در سال 1389 به همت گروهی از شاعران و داستان نویسان نخبه کشور تأسیس شد. این موسسه در مدت کوتاه فعالیت خود، توانسته است به عنوان پایگاهی برای تولید متن و تربیت استعدادهای جوان شعر کشور در حوزه ادبیات متعهد مطرح شود. راه‌اندازی گروه‌های شعر و داستان در مؤسسه، انتشار 160 عنوان کتاب در حوزە شعر و داستان -که بیشترین جوایز را در جشنواره‌های معتبر ملی کسب کرده‌اند و نیز عنوان ناشر نمونه سال 1393 را برای موسسه به ارمغان آورده است-، تدوین شناخت‌نامه‌های شاعران و جلسات منظم شعرخوانی و نقد آثار و کارگاه داستان، نشست‌های تخصصی ادبی، فراخوان‌های شعر با موضوعات مختلف که هر کدام منشا ایجاد جریان‌های موثری در سراسر کشور شده‌اند، از جمله فعالیت‌های مؤثر این مؤسسه بوده است.

«شهرستان ادب»، با آسیب‌شناسی شرایط فرهنگی کشور و بررسی کارشناسانه به نابرابری امکانات در شهرستان‌ها توجه ویژه دارد و با حمایت از تأسیس مراکز و محافلی در مناطق مختلف کشور تحت عنوان «انجمن‌های ادبی منطقه‌ای»، در جهت تحقق تمرکززدایی و عدالت اجتماعی، گام برداشته است.
در زمستان سال 1396، موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب در سراسر کشور از 13 انجمن ادبی حمایت می‌کرد و در نظر داشته و دارد این تعداد را افزایش دهد.

انتشارات شهرستان ادب
تاکنون بیش از 120 عنوان کتاب توسط انتشارات مؤسسه منتشر شده است و چند کتاب دیگر نیز با اخذ مجوز آماده انتشار است. انتشارات شهرستان ادب علیرغم جوانی و تازه تأسیس بودن حضور موفقی در جشنواره ها و نمایشگاه ها داشته است و جوایز متعددی را از آن خود کرده است.
از مهم ترین این جوایز می توان به انتخاب به عنوان «ناشر برگزیده سال 1393» اشاره کرد، به همین مناسبت در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از این انتشارات توسط رئیس محترم جمهور تقدیر به عمل آمد.
.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 14 تیر 1391
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    سه‌شنبه 21 شهریور 1402
  • شناسه
    10853
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط