loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، موسسه‌ای است که به نشر آثار امام سید روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد و از سال 1367 تاسیس شده است. موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قالب‌هایی چون نگهداری اسناد امام خمینی، تنظیم و چاپ کتاب‌های ایشان و مقالات مربوط فعالیت می‌کند و بر چاپ تمام مطالب و کتاب‌های ناشران دیگر دربارهٔ ایشان نظارت دارد.

گرچه سال هاست ملت شریف ایران از نعمت وجود و حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامی محروم است، اما شاهد و پاسدار میراث گرانقدری است که از امام به جای مانده است. میراثی که برخلاف آثار حاکمان جهان، کاخ های سر به فلک کشیده و ثروت های انبوه و زخارف دنیایی نیست؛ که این حقیقت را کوچه های منتهی به خانه گلین و استیجاری امام در جماران و حسینیه به ظاهر کوچک و به واقع کانون پرخروش اسلام خواهی معاصر گواهی می دهد. میراث امام، همان اصول و آرمانهایی است که در کلام و پیام ها و آثار جاویدش به روشنی ترسیم گردیده اند.

موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) که خود از مواریث فرهنگی یادگار امام است، در طول ساله ای گذشته کوشیده است تا در کنار نهادها و مراکز فرهنگی و رسانه های متعهد، از پیوند عمیق مردم و به ویژه نسل جوان با آثار و رهنمودهای حضرت امام پاسداری کند و با تنظیم و انتشار صدها هزار نسخه از آثار امام و دیگر فعالیت های متنوع خویش در عینیت بخشیدن به حضور نیرومند رهنمودها و رفتار و منش حضرت امام در متن جامعه اسلامی در داخل و خارج کشور گام های مؤثری بردارد.

مجموعه حاضر تلاش دارد سیر شکل گیری و تکمیل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) را شرح داده و ساختار آن را باتوجه به نوع فعالیت ها برای مخاطبان بازگو کند. تاضمن آشنایی اجمالی با عملکرد آن، زمینه های همکاری پژوهشگران و محققان را با این موسسه در عرصه های مختلف فراهم سازد. همچنین در این مجموعه دورنمای فعالیت ها و اهداف موسسه تبیین شده است.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 11 آبان 1387
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    دوشنبه 16 مرداد 1402
  • شناسه
    1593
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط