loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افق

نشر افق در سال 1369 تأسیس شد و تا 12 سال کتاب‌هایی اغلب برای کودک و نوجوان منتشر می‌کرد. از سال 1381 افق فعالیت خود را با انتشار ادبیات بزرگسال گسترش داد و تا امروز نزدیک به 1900 عنوان کتاب به جامعه‌ی فرهنگی تقدیم کرده است.
مدیر مسئول نشر افق، رضا هاشمی‌نژاد است. مؤسسه نشر افق تاکنون بیش از 1100 عنوان کتاب چاپ اول و 60 شماره از فصلنامه تئوریک خود (پژوهشنامه ادبیات کودک‌و‌نوجوان) را به انتشار رسانده است.
تلاش برای کسب تجربه و نیز حضور و مکاتبات متعدد در عرصه بین المللی نیز قابل ذکر است.
افق در کنار انتشار کتاب‌‌هایی برای تمام گروه‌‌های سنی به ویژه کودک و نوجوان، هم چنین عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان (به عنوان عضو مؤسس) و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران است.
افق در طول این سال‌‌ها پنج‌بار ناشر برگزیده و تقدیری کشور در حوزه‌ی کودک و نوجوان شده و پنج دوره نیز به عنوان شرکت‌کننده برگزیده‌ی نمایشگاه کتاب انتخاب شده است. تاکنون حدود 200 کتاب افق از سوی مراکز فرهنگی داخلی و بین‌المللی برگزیده شده و یا مورد تقدیر قرار گرفته اند.
از این گذشته، نشر افق در نمایشگاه‌‌های بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان هم‌چون بولونیا، فرانکفورت، لندن و قاهره حضور داشته است.نشر افق و کتاب الکترونیک
نشر افق از سال 94 با انتشار نسخه‌ی الکترونیک کتاب بخور و نمیر (شرح شکست‌های من)، پا به این عرصه‌ گذاشت و تا به امروز بیش از 900 عنوان کتاب الکترونیک را از طریق پلتفرم‌های مجاز کتاب الکترونیک از جمله: فیدیبو، طاقچه، کتابراه و... در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.
از بین محبوب‌ترین کتابهای الکترونیک نشر افق می‌توان به مجموعه‌ی عاشقانه‌‌های کلاسیک، رمان‌های جاویدان‌ جهان، شاهکارهای‌ پنج میلی‌متری، آثار پل استر، آثار فاکنر، مجموعه‌کتابهای ارنست همینگوی و... اشاره کرد.

خبرنامه‌ی الکترونیک نشر افق
خبرنامه‌ی الکترونیک هفتگی نشر افق، هر پنجشنبه به آدرس ایمیل مشترکان ارسال می‌شود. برای آنکه مشترک خبرنامه‌های افق شوید به سایت نشر افق سر بزنید.

افق سفید
نشر افق همراه با مشارکت نویسندگان و مترجمانش، به شکلی غیرانتفاعی و با همکاری مؤسسه‌ی نابینایان رودکی، 150 عنوان از کتاب‌های بزرگسال، کودک و نوجوان خود را با خط ویژه‌ی نابینایان (بریل) منتشر کرده و در اختیار کتابخانه‌ی این مؤسسه گذاشته است.

پژوهشنامه‌ی ادبیات کودک و نوجوان
67 شماره از این فصلنامه‌ی پژوهشی، تحلیلی و آموزشی، از سال 1374 منتشر شد و برخی از مقاله‌هایش از طرف نهادهای علمی و فرهنگی برگزیده شدند. دوره‌ی جدید انتشار پژوهشنامه‌ی ادبیات کودک و نوجوان در زمستان 90 از سر گرفته شده است.

جایزه‌ها
کتاب‌های افق از سوی نهادهای ایرانی و خارجی تابه‌حال بیش از 200 بار برگزیده و تقدیر شده‌اند. نشر افق سه‌بار به عنوان ناشر برگزیده و تقدیرشده‌ی کشور در حوزه‌ی کودک و نوجوان و پنج دوره به عنوان شرکت‌کننده‌ی برگزیده‌ی نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شده است. افق همچنین بارها در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، مانند بولونیا، فرانکفورت، قاهره، لندن، شارجه و… شرکت کرده است.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 11 آبان 1387
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 29 مرداد 1402
  • شناسه
    1603
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط