loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بنیاد شهید چمران

بعد از شهادت دکتر مصطفی چمران در 31 خرداد سال 60، به گنجینه ای از آثار شهید دست یافتیم که بسیار ارزشمند بود. این آثار مجموعه ای از دست نگاشته ها، سخنرانی های ضبط شده، پیش نویس سخنرانی ها، تحلیلی های سیاسی و نظامی و اخلاقی، آثار هنری (مجموعه ای از اسلایدها، عکس ها، نقاشی ها و کروکی های طراحی، خطاطی و مجلات هنری) کتب و جزوه هایی از دهه 1320 به بعد و آثار علمی دانشگاهی را تشکیل می داد که بسیاری از زوایای پنهان و ناشناخته دکتر چمران را بازگو می کرد و شایسته آن بود که گردآوری و موضوع بندی کلی و مورد نگهداری حفاظت صورت پذیرد.

به این مجموعه آثار ، تصاویر و فیلم هایی که هنرمندان دیگری ثبت و ضبط کرده بودند و و نگاشته هایی را که دیگران درباره او نوشته بودند از منابع گوناگون گردآوری و افزوده شد و همه دوستدارانش تاکید بر حفظ و بسط و گسترش و تحلیل این آثار داشتند.
بنابرین در همان سال 1360 تصمیم بر ایجاد جایگاهی برای گردآوری همه آثار و ساماندهی ، موضوع بندی و چاپ و نشر آن ها اتخاذ گردید و «بنیاد شهید چمران» برای تحقق بخشیدن به این اهداف تاسیس گردید.

تا کنون تقریبا همه آثاری که موجود بود گردآوری و موضوع بندی شده است و کتب بسیاری حتی به زبان های عربی و انگلیسی به چاپ رسید که بعضی از آن ها از یکصد بار چاپ هم فراتر رفته اند. همچنین تعدادی از سخنرانی ها و تصاویر او نیز در اختیار عموم قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد شهید چمران، هم اکنون راه فرهنگی خود را می پیماید و با همکاری دوستان و علاقمندان به فرهنگ والای جهاد و ایثار و شهادت می تواند به جایگاهی بالاتر ارتقا یابد.

​​​​​​​​​​​​​​
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 8 مرداد 1388
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    شنبه 21 مرداد 1402
  • شناسه
    4017
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سارا قدیمی

سپاس از زحماتتان

31 فروردین 1398