loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهر قلم

انتشارات شهر قلم کار خود را به عنوان ناشر کتاب‌های کودک و نوجوان از سال 1379 آغاز کرد، اما با مطالعاتی که درباره‌ی نیازهای مخاطبان ایرانی داشته است، از سال 1392 طراحی، تالیف و تولید کتاب‌های زیر پنج سال را در دستور کار خود قرار داده اما انتشار کتاب‌های زیر پنج سال مسائل و مشکلاتی داشته که برای غلبه بر آن‌ها لازم بوده است تا امکانات فنی مورد نیاز را تهیه و کارگاه ویژه‌ای راه کنند.
در آغاز کمتر ناشری در ایران به تولید کتاب‌های برشی، آهنربایی و لمسی و مانند این‌ها می‌پرداخت. امکانات و فن‌آوری تولید این‌نوع کتاب‌ها هم به صورت کامل وجود نداشت، اما انتشارات شهر قلم مشتاق بوده است تا کتاب‌هایی با شکل‌وشمایل و کیفیت جهانی برای بچه‌های ایران طراحی، تالیف، تصویرگری و تولید کند.
این اشتیاق باعث شد که خودشان دست‌به‌کار تولید کتاب شوند و با بررسی آثار و ساز و کارهای نشر در کشورهای پیشرفته، صحافی تخصصی تاسیس کنند و پروژه‌ی کتاب‌های زیر پنج‌سال شهر قلم هم در کنار کتاب‌های کودک و نوجوان دیگر کلید خورد.
بعد از پی‌ریزی زیرساخت‌ها، حالا نوبت تنوع محتوایی آثار بود؛ پروژه‌های بهترین نویسندگان ایران، ادبیات 5 قاره هم در همین راستا کلید خوردند.
در مجموعه کتاب‌های بهترین نویسندگان ایران همان‌طور که از عنوانش پیداست، نویسندگانی برجسته و زبده و تصویرگرانی چیره‌دست گرد هم آمدند و آثاری ماندگار پدید آوردند.
ادبیات 5 قاره هم ترجمه‌ِی رمان‌های نوجوان از کشورهای گوناگون، از ژاپن گرفته تا روسیه را شامل می‌شود. معرفی این آثار به خواننده‌ی کودک و نوجوان این فرصت را می‌دهد که از دریچه‌ای متفاوت به مسائل نگاه کند.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 3 آذر 1395
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 29 مرداد 1402
  • شناسه
    47181
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی