loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کالبدشکافی فتنه از منظر امام علی (ع)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده مصطفی آخوندی

ویراستار حمزه زاهدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64934 10003022
38,000 36,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، بررسی ویژگی های «فتنه» در جامعه اسلامی از دیدگاه امام علی (ع) است که با محوریت کتاب نهج البلاغه سامان داده شده است. نگارنده در ابتدا پس از بررسی معنایی، به تشریح ماهیت فتنه پرداخته و بر اساس خطبه های 93 و 151 نهج البلاغه، 23 ویژگی آن را بیان می نماید. مراحل فتنه انگیزی که از آن به دوران جنینی، تولد و رشد و فرجام فتنه تعبیر شده است در ادامه مورد توجه قرار گرفته و سپس ریشه ها و بسترهای ظهور فتنه تبیین گردیده است. سلب امنیت و آرامش و ایجاد تردید در باورهای دینی برخی از آثار فتنه هستند که نگارنده در دنباله بدان پرداخته و هویت فتنه گران و حامیان آن ها در خلال جنگ های علی (ع) تبیین گردیده است. پس از اشاره به اهداف و شیوه های فتنه گری، راه های رهایی از آن بیان شده و سیره امام (ع) در برخورد با این گروه بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما