loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساخت مسکن در آموزه های دینی

شاخص ها و معیارهای مسکن مناسب؛ طراحی نمای داخلی؛ مشکلات آپارتمان نشینی؛ ویژگی های طراحی شهر اسلامی

5 (1)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده مصطفی آخوندی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 64943 10003022
64,800 61,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع اثر حاضر، بررسی شاخص ها، معیارها، مبانی و ویژگی های ساخت شهر و مسکن بر طبق ضوابط و تعالیم ارزشی دین اسلام است.
در ابتدای این اثر برخی از احکام اولیه و ثانویه فقهی و اخلاقی در مورد ساخت مسکن و حقوق همسایه و مستأجر بیان شده و پس از آن برخی از ارزش های کلی حاکم بر خانه سازی از منظری فقهی و اخلاقی تبیین شده است.

در همین زمینه نویسنده بر رعایت پرهیز از تشریفات در ساخت خانه، هماهنگی آن با نظام تکوین و تشریع، هزینه کردن پول حلال برای ساختن آن، هماهنگی آن با قوانین نظام اسلامی، رعایت استحکام در ساختن انواع بنا، رعایت مسایل امنیتی و آسایشی منزل مسکونی و رعایت برخی از مسایل ارزشی در درون و برون خانه تأکید ورزیده و دستورات دین اسلام را در این زمینه ذکر نموده است.

آنگاه وی به بیان برخی دیگر از بایسته های ساخت مسکن پرداخته و اهمیت دادن به محیط زیست، مسایل اجتماعی، طراحی نمای بیرون و درون منزل، مسایل بهداشتی، رعایت جهت قبله، رعایت حقوق همسایگان، ارتفاع ساخت خانه، ایجاد حفاظ برای آن، ضوابط آپارتمان نشینی و دقت در ترسیم سیمای کلی شهرسازی از منظر قرآن و روایات را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما