loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نبرد سایه ها: ایران در آیینه خاطرات

ناشر ستاک

نویسنده هنری کسینجر | هیلاری کلینتون | زلمای خلیل زاد

مترجم مسعود شایگان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 159

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از سنت های پسندیده سیاست مداران، نوشتن خاطرات دوران خدمت در دولت های مختلف است، گویی که به درستی خاطره نویسی و انتقال خاطرات به نسل حاضر و بعدی سیاست مداران و جامعه را بخشی از آن وظیفه ای می دانند که بر عهده داشته اند. همین سنت خاطره نویسی است که می توان از رهگذر آن نگاهی دقیق تر به ماجراهای رخ داده در فضای بین الملل داشت و بار دیگر به رویدادهای پدید آمده از دید طرف مقابل نگریست. در خلال این خاطرات نیز گاهی نکات دست اول و گفته نشده ای منتشر می شود که به مثابه کلیدی برای معماهای حل نشده رویدادها استفاده می شود.

خوشبختانه بخش قابل توجهی از خاطرات مقامات آمریکایی که در سال های اخیر منتشرشده است، به صورت مجزا و گاه غیرمجزا به موضوع ایران پرداخته تا جایی که یک فصل از کتاب خاطرات هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و نیز یک فصل از کتاب هنری کیسینجر به ایران اختصاص پیداکرده است.
از طرفی گاه در خلال خاطرات طولانی یک سیاستمدار گریزهایی نیز به ایران و تعامل با آن زده شده است که نمونه آن را می توان در کتاب خاطرات زلمای خلیل زاد دید.

کتاب حاضر ترجمه خاطرات مرتبط با ایران این سه نفر به علاوه فصلی مهم از کتاب ویکی لیکس است که به ایران اختصاص پیداکرده و برای کسانی که قصد خواندن تمامی خاطرات این افراد را نداشته و فقط قصد پرداختن به حوزه ایران را دارند راهگشاست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما