loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ضوء الشهاب فی شرح الشهاب (دوره سه جلدی)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

تحقیق و تنظیم کتاب مهدی سلیمانی آشتیانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 1470

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 73340 10003022
660,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شهاب الاخبار تالیف قاضی قضاعی (م454ق) از متون کهن حدیثی و مورد توجه عالمان شیعه و سنی است.
این کتاب در بردارنده حدود هزار روایت اخلاقی و تربیتی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و شروح، حواشی، دارای استدراک و تلخیص های فراوانی است.

قاضی قُضاعی از دانشوران نیمه نخست سده پنجم است. ایشان در دوران فاطمیان در مصر می زیست و در علومی چند، از جمله: ادبیات، فقه، حدیث، تفسیر و تاریخ، دست داشته، در سه علم اخیر، آثاری از او به یادگار مانده است.
وی در مَسند قضاوت بود و در دوران وزارت علی بن احمد جَرجرایی ـ وزیر دربار فاطمیان ـ منشی او بوده و روزگاری چند به عنوان سفیر فاطمیان در حکومت روم شرقی، در قسطنطنیه اقامت داشت.

این کتاب، فارغ از شیعه یا سنی بودن گردآورنده آن، از همان آغاز، مورد توجه عالمان بوده است و حدیث پژوهان شیعه و اهل سنت، با دیده عنایت به آن نگریسته اند.
علامه مجلسی درباره این کتاب می گوید: «اگرچه کتاب شهاب از تألیفات عالمان اهل سنت است، اما بیشتر فقرات آن در کتب و اخبار محدثان شیعه آمده است».
برخی از بزرگان امامیه بر شهاب الأخبار، شرح نوشته اند که از میان آنها سه شرح از شهرت و شاید اهمیت بیشتری برخوردار باشند. این سه دانشمند بزرگ شیعی هر سه در قرن ششم هجری می زیسته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما