loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسیح در شب قدر: روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای ارمنی و آشوری از سال 1363 تا 1389

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21833 10003022
18,500 16,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکـة الله» است؛ روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده های شهدا که از سوی انتشارات «موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا)» منتشر شده است.

در این کتاب، حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در بیست وسه بخش روایت شده است. مسیحیان ایران که عمده آنها ارمنی و آشوری هستند و صدها سال است در این کشور زندگی می کنند. این هم وطنان عزیز که خود را ایرانی و بخشی از ملت می دانند، در مجموع، بیش از صد شهید تقدیم کشور کرده اند. عمده این شهدا، سربازانی هستند که در دوران دفاع مقدس، در جبهه ها به شهادت رسیده اند و تعدادی هم در ترورهای منافقین، یا بمباران و موشک باران شهرهای کشور در طول جنگ، شهید شده اند.

حضرت آقا با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده ها داشتند. و از سال شصت وسه، برنامه مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده های شهدا، شروع می کنند. برنامه ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت های حسنه ای است که توسط معظم له ایجاد شده است.

از جذاب ترین دیدارهای حضرت آقا با خانواده های شهدا، موارد مربوط به شهدای مسیحی است. حضرت آقا از همان سال شصت وسه، در ایام عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح، مهمان خانواده های شهدای مسیحی می شوند.

یک روحانی برجستۀ اسلامی، که در دورانی، رئیس جمهور ایران و بعد از آن، رهبر انقلاب اسلامی هستند، در منزل خانواده ای مسیحی حضور یافته، کنار آنها می نشینند و از ارزش شهدای آنها و افتخار کشور به این شهدا و خانواده هایشان می گویند. از ویژگی های خاص این دیدارها، این است که اغلب خانواده های مسیحی، نمی توانند حضور حضرت آقا را در منازلشان باور کنند و در بهت می مانند. حالتی که معمولاً تا اواخر دیدار، باقی می ماند. این حالت باعث می شود که اتفاقاً آقا در بین این خانواده ها بیشتر صحبت کنند، خاطره بگویند و به شکلی مجلس را گرم کنند.

سبک روایت گری این کتاب، تا حدودی داستانی است و در هر کدام از آنها، از یک راوی متفاوت و مناسب آن روایت استفاده شده که خود این تنوع راویان، داستان ها را جذاب تر می کند. البته مفهوم داستانی کردن روایت ها، آزاد گذاشتن تخیل نیست. تمام نکات موجود در کتاب، به خصوص بیانات حضرت آقا، کاملاً مستند و بر اساس اسناد موجود است.

همراه با روایت حضور آیت الله خامنه ای در منازل این شهدا، نکات زیبایی درباره شهید، خاطرات و نحوه شهادتش آورده شده، که فداکاری و شجاعت و روح والای انسانی این شهدای عزیز و خانواده هایشان را نشان می دهد.

کتاب «مسیح در شب قدر»، تمام رنگی چاپ شده است تا حلاوت تصاویر حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی، بر شیرینی داستان ها بیفزاید و همراهی تصاویری از این شهدای گران قدر، روایت ها را تکمیل کند.

در پایان کتاب، علاوه بر ضمیمه ای شامل نام و تصویر تمام شهدای ارمنی و آشوری کشور، پنج پیوست آمده است که تمام آن از بیانات و مکتوبات حضرت آیت الله خامنه ای هستند و در آنها، به موضوعاتی که با این کتاب ارتباط دارد و بعضی از آنها را معظم له در دیدارهایشان، اشاره ای به آنها داشته اند، پرداخته شده است.

مطالعه این کتاب، از طرفی ما را با یک پرتو دیگر از منش و اخلاق و ولایت نورانی مقام معظم رهبری آشنا می کند که به حقیقت ریشه در آموزه های نبوی و علوی دارد و از طرفی هم با مناعت طبع و انسانیت و وطن دوستی هم وطنان مسیحی مان آشنا می کند که در برهه های حساس، همپای سایر مردم، وظیفه خودشان را شناخته و آن را به زیبایی ادا کرده اند و به آن افتخار می کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما