loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایده پردازی برای فرهنگ سازی: پیشنهادهایی به فیلم سازان فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسان آماتور، قصه نویسان آماتور، قصه نویسان، مربیان تربیتی

ناشر سوره مهر

نویسنده حسن بنیانیان

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26758 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر را میتوان تجربیات نگارنده در طول سالهای مدیریت فرهنگی وهنری اش دانست که به صورت مکتوب در اختیار قرار گرفته است. در این کتاب که پیشنهاداتی برای فیلمسازان ، نمایشنامه نویسان و مربیان تربیتی ارائه شده ، مباحثی همچون نقش هنر وهنرمند در اصلاح فرهنگ عمومی، جایگاه هنرمند در پیشبرد و توسعه کشور و . . . مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب ایده پردازی برای فرهنگ سازی را حسن بنیانیان نوشته است. این کتاب شامل پیشنهاداتی است به فیلم سازان، نمایشنامه نویسان، قصه نویسان و مربیان تربیتی. بنیانیان مطالب این کتاب را در قالب طرح خاطرات تدوین کرده است و در طرح هر ایده مقدمه ای قبل از آن ذکر می کند که ایده را کامل تر می نماید و گاهی بحث را از ایده فراتر می برد و طرح تصویری آن را ذکر می کند.

این کتاب شامل ٦ بخش است در بخش اول نقش هنر و هنرمند در اصلاح فرهنگ عمومی بررسی می شود و در بخش بعدی جایگاه هنرمندان در پیشبرد توسعه کشور می پردازد. بخش سوم به جایگاه هنر در اصلاح فرهنگ عمومی می پردازد و در بخش بعدی به رسالت هنر در حفظ و انتقال سنت های اصیل فرهنگی پرداخته می شود. بخش پنجم به نقش آثار هنری در حل مسائل فرهنگ تخصصی اختصاص دارد و در بخش آخر به نقش آثار هنری در تسریع در پیشرفت اقتصادی کشور پرداخته می شود. در این کتاب به مباحثی چون علل ناشناخته ماندن فرهنگ در جامعه فرهنگی، تأثیرات پیدا و پنهان هنرمند در فرهنگ جامعه، چگونگی ماندگاری هنرمند در جامعه، نقش هنر در تحولات نظام آموزش و پرورش پرداخته می شود. گزیده متن یکی از لوازم ایجاد فرآیند لازم برای استمرار جریان تولید آثار هنری فاخر ب خصوص موفقیت سینمایی ایران، ایجاد محیطی مناسب برای ورود و پرورش نسل تازه ای از هنرمندان جوان است. حمایت مالی، ایجاد فرصت نمایش، آموزش هنرمندان جوان، نقادی عالمانه آثار هنرمندان جوان، فراهم کردن محیط برای ایده پردازی های تازه در خلق آثار جدید، دادن امکانات و تجهیزات برای تولید آثار و... مجموعه ای از این عوامل، لوازم ایجاد این محیط است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما