loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علی (ع) از زبان علی (ع): زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه السلام از زبان خودش (جلد نرم)

4.1 (8)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمد محمدیان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 624

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 60830 10003022
170,000 153,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب علی(ع) از زبان علی (ع)، دربردارنده گزارش های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی. در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی دارد.
کتاب علی از زبان علی علیه السلام، از 10 فصل دوران مکه، دوران مدینه، دوران خلفا، دوران خلافت، دوران جنگ جمل، دوران جنگ صفین، دوران حکمیت، دوران جنگ نهروان، دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل شده است.

کتاب علی از زبان علی، از دقیق‌ترین و خواندنی‌ترین زندگی‌نامه‌ها درباره امیرالمؤمنین (علیه السلام) است که نویسنده با استفاده از منابع دست‌اول و مطمئن شیعه و اهل سنت به نگارش آن پرداخته است. امیرالمومنین(ع) از هر نظر بی نظیر است. در اولیا، اوصیا و بزرگان کسی را جز ایشان سراغ نداریم که خودش زندگی را از ابتدا تا انتها بیان کرده باشد.

کتاب علی (ع) از زبان علی (ع): زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه السلام از زبان خودش، نوشته محمد محمدیان است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

وقتی رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) به مدینه آمدند و مسجد مدینه را بنا نهادند، جمعی از مهاجران در اطراف مسجد خانه‌هایی ساختند و برای سهولت رفت‌وآمد به مسجد، دری از خانه خویش به مسجد باز کردند. چندی به این گونه گذشت تا اینکه دستور الهی نازل شد که همة این درها مسدود شود؛ اما تنها خانه‌ای که از این دستور مستثنا بود، خانة من بود. این استثنا بر یاران رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) سنگین آمد.

در توضیح این مسئله رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) دست مرا گرفتند و فرمودند: موسی از خدا خواست که مسجد او به دست هارون تطهیر شود. من نیز از خدا خواسته‌ام که مسجد مرا به دست تو و نسل تو تطهیر کند…

پس از این اقدامات رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) به اصحاب خویش چنین توضیح دادند: «من به میل و خواست خویش ورودی خانه‌های شما را به مسجد نبستم و به خواست خودم اجازه باز بودن در خانه علی را صادر نکردم. این هردو دستور از جانب خداوند بود. (به نقل از کتب اهل سنت نظیر مجمع الزوائد (اثر هیثمی)، مناقب (اثر ابن مغازلی) و کنزالعمال (اثر متقی هندی) (ص 63)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عرفان هزاوه

لذت شنیدن تاریخ از زبان امیر کلام علی علیه السلام

در تاریخ اسلام هیچ کس رو مثل امیرالمومنین نمیشه پیدا کرد که تا این حد زندگی‌نامه اش از زبان خودش نقل شده باشه (حتی پیامبر اسلام)، ظلم‌های فراوان در حق حضرت ‌و نشناختن حق و شأن واقعی او باعث شده بود که ایشون در برهه‌های مختلف برای شناساندن حق و یادآوری شأن‌شون از حال و گذشته خود بسیار سخن بگویند، همچنین موقعیت خاص خلافت سبب شده سخنان ایشون بسیار بیشتر از سایر ائمه در تاریخ ثبت و ضبط شده باشه.
اگر با کتاب‌های تاریخی درباره امیرالمومنین نظیر ترجمه سه جلدی سیر‌ه‌نامه علامه کورانی، کتاب ارزشمند دکتر شهیدی، کتاب بسیار خوب تاریخ امیرالمومنین استاد عباس صفایی حائری و جلد دوم تاریخ اسلام رسولی محلاتی و ... آشنایی داشته باشید میفهمید این کتاب آقای محمدیان چه اکسیر ارزشمندی‌ است در زمانه ما.
نثر روان، پیوسته و روایت داستان وار آن هم از زبان خود حضرت، در عین تعهد به اصالت تاریخ دو ویژگی‌ منحصر به فرد این کتاب نسبت به کتاب‌های مشابه هست. در واقع نه مثل کتب تاریخی متن خشک و خالی از احساس داره نه مثل برخی آثار دیگه تخیل چاشنی روایت شده. حجم کتاب هم نسبت به موضوع برای مخاطب عام کاملا مناسب است.

24 مرداد 1402

حامد عمرانی ساردو

بسم الله الرحمن الرحیم
خدا خیرتون بده. من دارم این کتاب را مطالعه می‌کنم و لذت می‌برم.

28 تیر 1401

لیلا امیری

عالیه این کتاب
بشدت دوستش دارم
و بنظرم بهترین کتابیه که تا حالا خریدم

27 تیر 1399

محمدجواد اصغری

بنده یکبار این کتاب را خریداری کردم اما مجبور شدم هدیه بدم . الان مجددت میخوام خریداری کنم . امید وارم از این نمونه کتاب با این نوع محتوا بیشتر به چاپ برسه . ای کاش ترجمه این کتاب به لاتین هم بود .

5 خرداد 1399

دانیال احمدفخرالدین

من کتاب رو سی و پنج تومن خریدم ولی خب قیمت سایت بروز هست چون چاپ جدید رو اوردن

23 اردیبهشت 1399

محمد شمس الدین

چه خبره

1 آذر 1398

شیما صداقت

فکر کنم قیمت روی جلدش 40 تومن باشه ها

11 خرداد 1398

قیمت جدید برای چاپ جدید کتاب هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما