loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی ساده از ماجرایی پیچیده: رمان نوجوان

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده ابراهیم حسن بیگی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61705 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده: رمان نوجوان، در قالب رمان نوشته شده، داستان پسری به نام «الیاس» را برای گروه سنی نوجوان روایت می کند. کار جدید حسن بیگی داستانی روان و خوشخوان از اتفاقاتی است که در دوره ارباب رعیتی در ترکمن صحرا رخ می دهد. کتاب در 18 روایت نوشته شده و تلاش دارد تا در خلال داستان الیاس و خانواده اش، مفاهیم بزرگ تر و عمیق تری مانند عدالت خواهی را برای نسل امروز روایت کند.

نویسنده همچنین در خلال «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» با داستان دلدادگی «الیاس» به دختر خان، «صفورا» شروع می شود؛ عشقی که خیلی زود نفرت جایگزینش می شود و ماجراهای دیگری که پی در پی می آید.

روایت الیاس در این رمان روایت زمین است و خان و رعیت و صد البته ظلم و ستم با چاشنی عشقی ناخواسته در الیاس. مفهوم برتری و نابرابری و ظلم و ستم و در یک کلام استکبار، مفهومی است که در ظرف مکان و زمان نمی گنجد و الیاس بهانه ای است تا نوجوان امروز ما با این مفاهیم آشنا شوند.

کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده: رمان نوجوان، نوشته هادی حکیمیان است و در انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

«الیاس نمی دانست گرفتار عشق نافرجامی شده است. فکر می کرد او هم می تواند مثل برادرش، یوسف ـ که وقتی دل در گروِ نورجمال بست موضوع را به پدرش گفت و مجلس خواستگاری و بعد نامزدی و تاریخ ازدواج تعیین شد ـ به همین راحتی با صفورا ازدواج کند و قال قضیه را بکند.
فوقش تاریخ عروسی را می گذاشتند برای چند سال دیگر که درسش تمام می شد و می رفت سر کار. درست مثل برادرش، یوسف، که حالا بیست و دو ساله بود و توی درمانگاهی در شهر کار می کرد. و اگر نبود این فکرهای بچه گانه، الیاس دق میکرد.الیاس اما آن روزها دق نکرد تا شبِ عروسی برادرش، یوسف، که زمان و زمین زیرورو شد و جای عشق صفورا را نفرتی زودهنگام و بزرگ از هرچه خان و خانزاده بود پُر کرد ...».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما