loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 13: گلستان در آتش (روایتی داستانی از زندگی شهید محمدجواد باهنر)

2 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده ابراهیم حسن بیگی

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 111

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6188 10003022
23,000 21,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«گلستان در آتش» سیزدهمین کتاب از مجموعه 17 جلدی قهرمانان انقلاب است که به دکتر محمدجواد باهنر، روحانی مبارز و انقلابی و نخست وزیر شهید کشورمان اختصاص دارد. نویسنده در این کتاب، برای آنکه نخستین چشمه از ظلم ستیزی و عدالتخواهی شهید باهنر را نمایان کند، روایت خود را از پنج سالگی او انتخاب کرده است؛ جایی که محمدجواد تازه می خواهد به مکتبخانه بانو برود و با صحنه ای از زورگویی و زورگیری یک مأمور شهربانی مواجه می شود. این برخورد آن مأمور، سال ها پیش چشم اوست و گفته های پدرش مدت ها در گوش او زنگ می خورد. داستان از فصلی به فصل بعد، رشد و پیشرفت علمی محمدجواد باهنر را نشان می دهد و در عین حال، او در مبارزه با رژیم ستمشاهی، استقامت و ثبات بیش تری پیدا می کند. نویسنده سعی دارد، چهره مدبرانه و روش فکورانه دکتر باهنر در مسیر مقابله با حکومت پهلوی ملعون را آشکار سازد؛ چه اینکه تندروی و حرکت های مسلحانه در مشی و اندیشه این روحانی کرمانی نبوده و تنها آنچه استاد سالیان درازش ـ امام خمینی (ره) ـ به او مشق کرده، به کار می گرفته است. با این وصف، تمام آنچه حسن بیگی در «گلستان در آتش» به زبان داستان ارائه داده، مبارزه علیه یک رژیم غیرمردمی نیست. سلوک باهنر و منش بزرگوارانه او در اجتماع و خانواده نیز از نظر این نویسنده دور نمانده است.

باهنر دستش را از روی زنگ برداشت. در که باز شد، پسرش، ناصر در چارچوب در ایستاد و به او نگاه کرد و با همان لبخند همیشگی که خاص بود، گفت: «سلام بابا، شمایید؟»
باهنر وارد شد. در را بست و گفت: «سلام، آقاناصر. تعجب کردی؟منتظر کس دیگری بودی؟»
ناصر گفت: «آخر، ساعت ده شب است. فکر نمی کردیم به این زودی ها بیایید!»
باهنر، نعلین هایش را توی جاکفشی گذاشت. ته مانده ی بوی املت، توی هال پیچیده بود. ناصر عبا و عمامه ی پدر را گرفت و....
صفحه 93
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما