loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موهای تو خانه ماهی هاست (شهرستان ادب)

ناشر شهرستان ادب

نویسنده محمدرضا شرفی خبوشان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 92

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 65634 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رمان موهای تو خانه ماهی هاست، اثر محمدرضا شرفی خبوشان است. او که خود اهل ورامین است قصۀ قیام مردم ورامین را با روایت پسربچه‌ای نوجوان شرح می‌دهد. راوی کوچکی از حادثه‌ای بزرگ که در لابه‌لای نیزارها چشمش به دختر غاضریه می‌افتد، دختری که گاه پیدا و گاهی ناپدید می‌شود. داستانی که با رگه‌های عشق و محبت پیش می‌رود و برای نوجوانان از تاریخ‌های فراموش‌شده کشورمان می‌گوید.

این رمان به حوادث منتهی به واقعه 15 خرداد سال 42 در اعتراض مردم ورامین به دستگیری امام خمینی (ره) می پردازد. کتاب موهای تو خانه ماهی هاست به قلم محمدرضا شرفی خبوشان، در انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

اینجا اومدی چیکار؟
- منم اومدم نی ببرم.
- تو؟ خوب نیست دختر بیاد اینجا. با کی اومدی؟

به من گفت که از غاضریه اومده؛ پرسیدم: غاضریه کجاست؟ گفت: می‌فهمی! گفتم: فقط برای نی اومدی؟ گفت: غروب می‌فهمی. گفتم: با کی اومدی؟ گفت: تنها.

نی‌ها را باد بهم زد؛ صورتش را ندیدم اما خودش گفت که دختر است. دختر بود، من از صدایش فهمیدم. چون همان اول که دیدمش، یک پارچه، یک ملافه و یک کرباس سفید دیدم که بالای نی‌های سرم تکان می‌خورد. بعد فهمیدم سر دارد، تن دارد. ترسیده بودم اول؛ لای آن نی‌ها با آن جوری که باد می‌خورد و تکانش می‌داد، آدم بزرگ‌ها را هم می‌ترساند چه برسد به من. تازه باد یک دفعه آمد؛ نمی‌دانم باد کجا بود که آمد؛ انگار آمده بود که نی‌ها را تکان بدهد؛ انگار با تکان نی‌ها بود که می‌شد دیدش.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما