loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چرا سوریه؟: سخنرانی ها و مصاحبه های سیدحسن نصرالله درباره سوریه

3.8 (4)

ناشر کتاب جمکران

مترجم سید حسین مرکبی

گردآورنده کتاب سید حسین مرکبی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 448

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 74967 10003022
56,000 50,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب چرا سوریه؟: سخنرانی ها و مصاحبه های سیدحسن نصرالله درباره سوریه، توسط سید حسین مرکبی گردآوری و ترجمه شده است و در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

بحران سوریه تأثیر انکارناپذیری در شکل دهی امروز و آینده منطقه دارد. آیا طبق روایت رسانه های جهان، ما در حال دفاع از یک حکومت ظالم و مستبد منطقه ای هستیم؟ قیام مردم سوریه چه تفاوتی با قیام های تونس، مصر، لیبی، بحرین و یمن دارد؟ کتاب چرا سوریه؟، به صورت شفاف به بحران پیچیده سوریه از زبان سیدحسن نصرالله می پردازد. چرا سوریه؟، با روایت وی از کتاب خاطرات تونی بلر، سه سال پیش از وقوع بحران آغاز می شود که بلر از اراده جهان برای نابودی کشور (و نه حکومت) سوریه سخن می گوید.
کتاب، مراحل ورود نیرو های حزب الله، ایران و روسیه به نبرد سوریه و علت های آن را بیان می کند و از زمینه ها، انگیزه ها، هدف ها، پروژه ها، زمان بندی ها، طرف های درگیر، محدودیت ها، خط قرمزها، جایگزین ها، مسئولیت ها و حال و آینده سخن می گوید.

سیدحسن نصرالله: در اینجا قصد داریم دراین‌باره شفاف و نیز از سر مسئولیت صحبت کنیم؛ چون همواره عده‌ای می‌کوشند القا کنند که اینجا دوگانگیِ معیار وجود دارد. باید بگویم نه! چنین نیست. بنده به یاد دارم در سخنرانی‌ام به مناسبت سالگرد شهادت استادمان، شهید سیدعباس موسوی در شهر نبی شیث (ع) گفتم که موضع ما دربارهٔ جنبش‌ها و انقلاب‌های عربی، از معیارهای ثابت، یگانه و روشنی سرچشمه می‌گیرد. استانداردهای متفاوت وجود ندارد که برخی بگویند دوگانگی و... وجود دارد. ما معیارهای خود را چنین اعلام کردیم:

1. موضع، روابط و جایگاه آن جنبش در برابر خط آمریکا در منطقه [چگونه است]. از این نظر، نظام‌ها از سه حالت خارج نیستند: یا نظامی آمریکایی و سرسپردهٔ آمریکا و در جهت منافع خط این کشور در منطقه است؛ یا سرسپرده، دنباله‌رو و در جهت منافع خط آمریکا نیست. نظام سومی هم نظامی بازدارنده است. این نظام، شرط‌های آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرد و بلکه از راه‌های گوناگون در مقابل خط آمریکا و اسرائیل می‌ایستد. پس در وهله اول، موضع و جایگاه نظام را باید مدنظر قرار داد. هیچ‌کس نمی‌تواند این مسئله را در نظر نگیرد، وگرنه قضاوتش نامنصفانه خواهد بود.

2. آیا نظام و سران و رهبران نظام، توان اصلاح دارند و می‌خواهند اصلاحات انجام بدهند یا خیر؟ چنانچه نظامی در خدمت خط آمریکا و اسرائیل باشد و در ضمن، برای اصلاحات، آمادگی و جدیت نداشته باشد، اگر مردم در مقابل چنین نظامی بایستند، بدون شک، ما نیز همراه این مردم هستیم. در واقع بر اساس هر سنجه‌ای، ما نمی‌توانیم با این‌ها نباشیم. هیچ‌کس هیچ توجیهی ندارد که بگوید ما با این‌ها نیستیم. به همین سبب، من پرسیدم کسانی که با مردم بحرین نیستند، چرا این‌گونه‌اند؟

در اینجا بهتر است بررسی کنیم که نظام سوریه، چگونه نظامی است؟ اول اینکه، آیا این نظام، نظامی بازدارنده است؟ بله بازدارنده است. دست کم از سال 1982 م.18 که آمریکایی‌ها با پروژه به این کشور آمدند،19 سوریه ایستاد و جنبش‌های مقاومت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عارف اشرفیان

سلام. این کتاب کی تهیه میشه؟

17 اردیبهشت 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما