loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برخیزید: خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان

تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی - سرودها و ترانه های انقلاب 5

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 75613 10003022
24,000 21,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب برخیزید، خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان توسط مرتضی قاضی و محمدجواد کربلایی مصاحبه انجام گرفته است و به قلم روح الله رشیدی نوشته شده است و در انتشارات راه یار منتشر شده است.

حمید شاهنگیان از جمله هنرمندانی بود که در تظاهرات روز 17 شهریور تهران نیز حضور داشت و از همان زمان معتقد بود که نباید اجازه داد که این اتفاق بسیار مهم تاریخی از سوی رژیم پهلوی به فراموشی سپرده شود. اتفاقاً با همین انگیزه بود که سرود 17 شهریور را تولید کرد که همه کارهای مربوط به تولید و ضبط آن را با روش یک نفره انجام داد که در آن زمان واقعاً جالب توجه بود.

او از جمله هنرمندانی بود که در ساماندهی گروه های سرودی که حین ورود حضرت امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد و سخنرانی در بهشت زهرا برنامه اجرا کردند نقش بسیار موثری داشت و پس از آن نیز کارهایی را تولید کرد که هرکدام تاثیر زیادی در شکل گیری جریان سرود پیدا کردند.

روی هم رفته باید گفت که حمید شاهنگیان از جمیع جهات حق بزرگی به گردن هنر انقلاب دارد که می توانیم با مطالعه آثاری پژوهشی مرتبط با او و برخی دیگراز هنرمندان به بخش مهمی از نظریه موسیقی انقلاب برسیم.

او از جمله هنرمندانی است که مدتی از سوی رییس وقت سازمان صدا و سیما، مسئولیت امور موسیقی رسانه ملی را به عهده گرفت و در شرایطی تاریخی حضور داشت که شاهد چالش های زیادی در این عرصه بود. فضایی که قطعاً دربرگیرنده خاطرات مهم و شنیدنی است و بخش هایی از آن در کتاب «برخیزید» ثبت شده است … .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما