loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چریک تنها: زندگینامه و خاطراتی از روحانی مبارز شهید سید علی اندرزگو

5 (2)

ناشر شهید ابراهیم هادی

نویسنده گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76301 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتابچریک تنها، داستان هایی از زندگی شهید اندرزگو را بیان می کند. کتاب چریک تنها اثری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است که توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر شده است. زندگی ‌نامه و خاطراتی از روحانی مبارز شهید سیدعلی اندرزگو که سال ‌ها به فعالیت بر ضد رژیم شاه و فراهم کردن سلاح برای مبارزین ادامه داد ولی دستگاه امنیتی شاه نه‌ تنها موفق به دستگیری این انسان نخبه نشد، بلکه این اعجوبه کار اطلاعاتی در طول 14 سال فعالیت انقلابی گسترده، ازدواج کرد و صاحب 4 فرزند شد و به یکی از اسطوره‌ های مبارزات انقلابی کشور ما تبدیل گردید


شهید اندرزگو از نظر دوست و دشمن اعجوبه ای تکرار نشدنی است. او شاگردی از شاگردان مکتب امام عزیز بود که فعالیت گسترده ای انجام داد تا دریای انقلاب به ساحل امن و پیروزی نزدیک شود و نظام شاهنشاهی برچیده شود . او دستگاه عریض و طویل امنیتی شاه را به سخره گرفت و به گواهی اسناد ساواک سال ها دشمنان را سر در گم کرد.

ردپای او گاه در پاکستان و افغانستان دیده می شد گاه در لبنان و سوریه و عراق. روزی در تهران مشغول آماده سازی مبارزین بود و روز دیگر در مشهد کنار خانواده روزی در قم پای درس حوزه بود و روزی دیگر تا کاخ شاهنشاهی نفوذ می کرد! در روزگاری که داشتن یک فشنگ جرم بود او با کامیون سلاح وارد کشور می کرد!
مرزداران او را می شناختند از کردستان و خوزستان تا کویرهای سیستان و بلوچستان را برای تهیه سلاح رفته بود . مردم او را در لبسهای مختلف می دیدند استاد تغییر چهره بود! بارها تصویر خودش را بر در و دیوار پاسگاه ها دیده بود و آرام از کنار مامورانی که به دنبالش بودند عبور می کرد!

ده ها اسم و شناسنامه و گذرنامه داشت کاری می کرد که برخی مواقع حتی خانواده اش او را نمی شناختند. با این همه هیچگاه اصول را فراموش نکرد. او تابع محض ولایت بود و مطیع امام. پانزده سال فعالیت انقلابی او در واپسین روزهای عمر رژیم پهلوی به پایان رسید. گفته بود که خون من طومار این رژیم را بر باد می دهد . شهید حجت الاسلام سید علی اندرزگو به سبب مجاهدت های فراوان پاداش تلاش خالصانه اش را روز نوزدهم رمضان برابر با دوم شهریور 1357 از پروردگار خویش دریافت داشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی آقائی

سلام مجدد
حالا می فهمم چرا مطالب جسته و گریخته به نظر می رسید، دلیل اصلیش این که مصاحبه چاپ‌ شده در هفته نامه کمان، به صورت سؤال و جواب بوده، اما دوستان نشر هادی زحمت کشیدن، بخشی رو که از کتاب "بر مدار مهتاب" آوردند، سوالاتش رو حذف کردند و پاسخ ها را بدون ویرایش یا دسته بندی مناسب پشت هم چاپ کردن.

23 مرداد 1401

علی آقائی

سلام مجدد
نمیگم سرقت ادبی اما بخش عمده کتاب، تایپ و کپی پِیست از کتاب سفر بر مدار مهتاب از انتشارات سوره مهر است(مصاحبه ای که توسط هفته نامه کمان با همسر شهید اندرزگو در دی ماه 1376 انجام شده).

23 مرداد 1401

علی آقائی

سلام علیکم
خدا قوت
بازم انتشارات شهید والامقام ابراهیم هادی و آب بندی در کتاب.
روند نگارش و ویراست و سر و ته کتاب کاملا در هم.
غلط و غلوط متعدد. روایات تکراری در یک کتاب و پر کردن صفحه. انگار نتایج سرچ اینترنتی را زیر هم اضافه و بعد چاپ کردن.
برای مثال تو اول کتاب زمان تولد شهید اندرزگو رو 18 رمضان سال شمسی 1316 (صفحه8) عنوان میکنه، تو آخر کتاب(صفحه72) تاریخ صحیح تولد که 13 رجب هست رو میاره.(چاپ چندم کتاب هم هست هما رفع نشده)
بدون رعایت منبع و سند.
مظلوم شهید ابرهیم هادی که اینا زیر اسمش نون میبرن.
علی رغم درهم بودن مطالب و استفاده از شیوه محاوره ای درهم و بی قواره، هر مطلبی از شهید سید علی اندرزگو، ارزش خواندن داره.
اصلی ترین و جامع ترین تعریف از شهید سید علی اندرزگو جمله منقول از حضرت امام خمینی (سلام و صلوات الله علیه) است که سر مزار سید بر سنگی حک شده و بسیار عجیبه که تو این کتاب اصلا ازش استفاده نشده.
"""امام پس از این که خبر شهادت ایشان را شنیدند، گفتند: «شهادتش سنگین است... اگر ده نفر مثل آقا سید علی داشتیم، دنیا را می توانستیم زیر سلطه ی اسلام ببریم.»"""

23 مرداد 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما