loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خروج از خیابان سئول

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوعی که کتاب حاضر آن را روایت می کند، رویداد «نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران» می باشد.
در این رویداد با الگویی نوآورانه و یک سازماندهی مدبرانه، فرصت خوبی برای فروش محصولات پیشرفته آزمایشگاهی تولیدکنندگان ایرانی به دانشگاه ها فراهم شده است.

لذا این نمایشگاه 4 روزه، که در محل نمایشگاه بین المللی تهران، واقع در خیابان سئول برگزار می شود برای تولید کنندگان محصولات فناورانه ساخت داخل در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است.

کتاب حاضر در هشت فصل به بررسی این رویداد می پردازد.

آورده اند «شیوه امیر [کبیر] این بود که صنعتگران را با دادن سرمایه و منحصر کردن تولید در اختیار ایشان تشویق میکرد. به عنوان مثال ساخت سماور را به یکی از صنعتگران زبده اصفهانی سپرد و پس از اینکه در کار خود موفق شد، علاوه بر اعطای سرمایه، تولید سماور را تا پنج سال منحصر به او کرد ... حمایت های امیر از صناعات داخلی بسیار زود به ثمر نشست به طوری که در تهران کاروانسرایی را آماده کردند تا این صنعتگران مصنوعات خود را در آنجا به تماشا و فروش بگذارند. این کاروانسرا که مجمع الصنایع نام گرفت، پدر نمایشگاه های امروز است.

متن پشت جلد کتاب

برای ما خرید جنس خارجی همیشه با کلاس است. از بسته بندی شیک و طراحی چشم نوازش که بگذریم، احتمالا خوشدست تر و دقیقتر از مشابه وطنیش کار میکند. اگر یک «Made in Japan» یا «Germany» هم گوشه کنارش زده باشند، دلمان از دوامش قرص میشود. گاهی همینجور که پشت پنجره یک مغازه با کالاهای شیک خارجی می ایستیم، بدمان نمی آید بهانه ای برای خرید یکی دو قلم از آن ها پیدا کنیم؛ خصوصاً اگر قواره ی جیبمان باشد. اگر این خرید را از خیابان جردن و چهارراه استانبول و مجتمع پالادیوم هم انجام دهیم، شیرینی اش دو چندان میشود.

حال فرض کنیم این کالای خارجی، کالای سرمایه ای باشد؛ عقل حسابگر دکارتی گواهی می دهد که حتماً باید تومان را دلار کرد و یک جنس مرغوب خرید. اگر این کالا ضبط و ربطی به گسترش علم و عالم داشته باشد، فورا باید سراغ چند برند اول دنیا رفت و شأن علم را حفظ کرد. حالا آمدیم و این دلار از جیب خزانه دولت بود؛ دیگر هیچ درنگی جایز نیست !!!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما