loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در اسرار و معارف حج

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدزمان رستمی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 304

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100139 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حج، باطن و سرّی دارد که فقط شاهدان و عارفان آن را مشاهده می‌کنند. حج، عبادتی شگفت انگیز و حیرت آور و آکنده از راز و رمز و اشارات اسرار آمیز است. تنها انبیا و اوصیا با فلسفه و اسرار مناسک حج آشنا هستند، اما هر حاجی باید برای درک اسرار و معارف حج، کنجکاوی، پرسش، بحث و بررسی داشته باشد.

این اثر که به اختصار و با رویکردی قرآنی، روایی و عرفانی نگاشته شده، تشنگی و علاقه بیشتری برای تفکر، اندیشه، تأمل، تعمق و تدبر بیشتر درباره اسرار و معارف حج ایجاد می کند و در واقع فراخوانی است برای اندیشیدن در باب فریضه دینی رمزآلود.

این اثر در دو بخش و 11 فصل تألیف شده است؛ در ابتدای این اثر پس از بیان مقدمه‌ای، به چند مبحث از جمله لزوم درک اسرار حج، توجه به عزت ربوبیت و ذلت بندگی، اندک بودن حج گزاران واقعی، اعلام حج از سوی ابراهیم(ع)، فضیلت دهه اول ذی حجه، وجوب حج بر مسلمان و غیرمسلمان، پاداش حج و کیفر ترک حج، پرداخته شده است.

نویسنده در بخش اول این اثر که با عنوان «عمره تمتع» نگاشته شده، در شش فصل به میقات و احرام، حرم مکه، مسجد الحرام، کعبه، طواف، و سعی میان صفا و مروه اشاره کرده است.

برخی از مباحث این بخش عبارتند از: فلسفه حرمت نگاه در آینه، فلسفه حرمت لباس دوخته شده برای مردان، فلسفه حرمت جدال، فلسفه حرمت شکار، و فلسفه حرمت زناشویی در ایام حج، امنیت اقتصادی حرم، کراهت ماندن در مکه، احکام اختصاصی حرم، بهترین مکان های مسجدالحرام، راه سلوک ابراهیم(ع) به مقام ابراهیم(ع)، فلسفه طواف و اماکن مسجد الحرام.

«حج تمتع» عنوان دومین بخش از کتاب «سیری در اسرار و معارف حج» است که در پنج فصل با عناوین عرفات، مشعر، منا، رمی جمرات و ذبح قربانی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما