loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقتل سیدالشهداء علیه السلام

2.5 (2)

ناشر اطلاعات

نویسنده محمدهادی یوسفی غروی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100328 10003022
45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به قلم مورخ دانشوری است که سالهای متمادی در تاریخ صدر اسلام و سده‌های دوم و سوم هجری مطالعه کرده و نوشته و حاصل این تلاش علمی، مجموعه هشت جلدی «موسوعه التاریخی الاسلامی» است که از عصر نبوی تا آغاز غیبت کبری را در بر می‌گیرد.

مؤلف در اثر حاضر که برگردان بخش حوادث مرتبط با قیام کربلا از آن مجموعه است، فارغ از هرگونه تحلیل و تهییج و فضیلت نویسی، به ذکر روایتی صرفاً تاریخی از آنچه رخ داده، بسنده نموده است و وقایع‌نگاری را با کار تحلیل‌گران یا مصیبت‌خوانان و نوحه‌گران درنیامیخته است.

این کتاب مشتمل بر عناوین زیر است: ماجرای زیاد و حجربن عدی، آغاز خلافت یزید، نامه‌های مردم کوفه، حرکت امام حسین(ع) و موضع ابن عباس و ابن زبیر، چرا امام حسین(ع) به کربلا رفت؟ حوادث روز عاشورا و شهادت اصحاب، شهادت بنی‌هاشم در روز عاشورا، رخدادهای پس از شهادت امام حسین(ع)، کاروان اسیران در شام، بازگرداندن اهل بیت(ع) به مدینه، زیارت اربعین، واکنش نوه طلحه، یزید پس از شهادت امام حسین(ع)، تبعید و وفات حضرت زینب(ع).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما