loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلام بر سحر

5 (1)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده رضا رسولی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 55

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100368 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

داستان «سلام بر سحر»،روایت تقابل مدرنیته با سنت است.

ماجراهای این داستان، در لا به لای برج‌های سر به فلک کشیدۀ تهران اتفاق می‌افتد و تلاش دو نسل را برای برپایی نماز نشان می‌دهد. همراهی دو نسل که با وجود تمام تفاوت‌ها، همچنان شباهت‌ها و قرابت‌های معنوی، روح و احساس آن‌ها را به هم متصل کرده است.

این اثر در واقع تلاش نسل نو را برای برپایی نماز و کوشش نسل پیشین را برای ماندگاری سنت‌های حسنه روایت می‌کند که در فرآیند این تلاش‌ها، کنش‌ها و واکنش های اجتماعی و خانوادگی تصویر می‌شوند.

فراز و فرود های این داستان، اقامه نماز را نه به عنوان یکی از مناسک دینی بلکه به عنوان یک سبک زندگی مطرح می کند.

رضا رسولی، نویسندۀ «سلام بر سحر»، پیشتر این اثر را در قالب فیلم‌نامه‌ای با نام «صبح سبز» روایت کرده بود که در دوازدهمین جشنواره سراسری فیلم وحدت در بخش فیلم‌نامه نویسی، موفق به اخذ دیپلم افتخار شده است.

«روشنایی تمام خانه‌ها خاموش است. چراغ اتاق سحر روشن ِ می‌شود. سکوت، شهرک را بلعیده است. قرآن و ساعت قدیمی پدر، روی تخت سحر جا خوش کرده‌اند. نور آبی چراغ، با روشنایی لامپ، در هم آمیخته است. سحر از سجده سر برمی‌دارد. نور آبی می‌ریزد روی صورت روشنش. چشم‌هایش را بسته و تشهد می‌گوید. فرشته پشت فرشته؛ از در و دیوار و پنجره وارد اتق شده‌اند. دور سحر می‌چرخند و او را می‌بویند. نسیم بال‌های سپیدشان به چادر گل‌گلی می‌خورد و بعد اوج می‌گیرد. اتاق، آبی آبی است. «تا آسمان راهی نمانده است.»
سحر می‌گوید: حالا کمکم می‌کنید تا خاطره‌ام رو از اولین نماز صبحی که خوندم، بنویسم؟ صورت آقاجون پر از خنده می‌شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما