loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دست های نامرئی: واکاوی راهبردها و راهبران براندازی نرم در ایران

ناشر ساحل اندیشه تهران

نویسنده محمد عبدالهی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 439

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب در پنج فصل تدوین شده است که شامل: «جنگی به قدمت سه دهه»، «گام به گام تا رویای براندازی»، «مؤسسه های آمریکایی و غربی»، «رونمایی از تازه ترین سناریوهای براندازی» و «دانشگاه نقطه کانونی هدف گذاری دشمن» می شود.

اسناد بسیاری وجود دارند که وجود برنامه ریزی هدفمند و استراتژی مبارزاتی غرب علیه ایران را بدون کوچکترین تردیدی به اثبات می رسانند. تنها در سال گذشته ـ سال 2010 میلادی ـ صدها سند رسمی از سوی آمریکا و کشورهای غربی به تصویب رسیده و منتشر شدند که موضوع اصلی آن ها را تسریع در براندازی حکومت ایران تشکیل می داد. سند 164 صفحه ای مرکز سابان وابسته به انستیوی آمریکا بروکینگز که در فصول متعدد آن به شیوه های گوناگون براندازی جمهوری اسلامی پرداخته شده و در نهایت، براندازی مخملی به عنوان برترین گزینه برگزیده شده است، پژوهش بنیاد آمریکایی هریتیج در خصوص نقش شبکه های اینترنتی در انقلاب مخملی ایران و بسیاری اسناد از این دست، در این زمره قرار دارند.

طبق آمارهای موجود، در حال حاضر 60 بنیاد رسمی در غرب موضوع جنگ نرم در ایران را سیاست گذاری و دنبال می کنند. با این تفاصیل پاسخ پرسش ابتدایی این نوشتار در زمره امور بدیهی قرار می گیرد. و اما کشورهای غربی علاوه بر آشکار نمودن مواضع و سیاست های براندازانه خود در قبال جمهوری اسلامی، به طور مستمر بر وجود شرکایی در ایران برای تحقق برنامه ها و سناریوهای براندازانه اذعان داشته اند. نطق معروف بوش که گفته بود ما از اصلاح طلبان از بیروت تا بغداد و تهران حمایت می کنیم، مواضع اوباما در حمایت از اغتشاش گران و عوامل نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری در تهران و حمایت های صریح رؤسای جمهور و وزیران امور خارجه اغلب کشورهای اروپایی از فتنه گران پس از انتخابات، پرده از واقعیت دیگری بر می دارد. سناریوی براندازی نظام اسلامی علاوه بر راهبران برون مرزی، مهره ها و عواملی در داخل ایران دارد و این ترکیب در ساخت فکری و اجرایی همگونی قرار دارند. به این مهم در بخشی از کتاب مربوط به مؤسسه آمریکایی رَند تصریح شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «کمیته خطر کنونی آمریکا در سومین گزارش دوران فعالیت خود با عنوان (ایران رویکرد جدید) به طور تخصصی تهدیدها، آسیب ها و فرصت های موجود در جامعه ایران را تبیین می کند و راهبردها و سیاست های مقابله ای با جمهوری اسلامی ایران را ارایه می نماید و در نهایت خواستار تقویت جریان ایرانی هم سو با آمریکا می گردد.

این گزارش شش صفحه ای که با امضای مارک پالمر منتشر شده است با تهاجم علیه مقام معظم رهبری آغاز شده و در متن گزارش در سی و سه نوبت شخصیت حقیقی و حقوقی معظم له مورد هجوم و تخریب قرار می گیرد. این تهاجم اگر چه در نوع و سطح خود بی نظیراست، نشانگر جایگاه رهبری و ولایت فقیه در مقابله و ناکام سازی تهاجم فرهنگی و نرم دشمنان انقلاب اسلامی است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما