loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجددگرایی و اصلاح طلبی دینی (از جنبش های آغازین تا انقلاب اسلامی)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100425 10003022
165,000 148,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مباحثی که در این پژوهش مورد بررسی قرار میگیرد، گزارشی است تاریخ نگارانه از سیر اندشه اطلاح طلبی و نوگرایی دینی در ایران اسلامی با تأکید بر قرون سیزدهم و چهاردهم هجری.

گزارشی که بیش از آنکه متوجه رویدادهای تاریخی باشد، معطوف به سبر تکامل تفکر اصلاح طلبی و نوگرایی دینی خواهد بود. سیری که در معنای وسیع آن، بلافاصله پس از خلافت امویان در جهان اسلام و در برابر تفکر جاهلی و واپس گرایانه اموی و انجراف آنان از اسلام ناب، اصیل و اولیه شکل گرفت. اسلامی که در آغاز توحید، معاد و نبوت اصول اساسی آن و برابری، عدالت، آزادی، ترقی، پیشرفت و تعلیم و تعلم مهمترین پیام ها و نتایج آن را تشکیل می داد و دستگاه خلافت اموی آغازی بود بر پایان حاکمیت این گونه اسلام. اصلاح گران مسلمان نخستین، درست در برابر همین انحراف از اسلام اصیل و ناب ایستادند و بر بازگشت به آن تأکید نمودند. شگفت آنکه پس از چهارده قرن همچنان مصلحان بزرگ دینی بر این بازگشت تأیید می ورزند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما