loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پردازش متن و گفتار فارسی

مروری بر مبانی نظری و آخرین یافته های پژوهشی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100464 10003022
562,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در جهان کنونی، هر روزه حجم زیادی از اطلاعات در قالب محتوای زبانی و مستندات متنی یا فایل‌های صوتیِ گفتاری بر بستر وب و فضای مجازی عرضه می‌شود و به کمک ماشین‌های هوشمند، پردازش شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تولید، مدیریت و به کارگیری این محتوا مستلزم بهره‌مندی از دانش و فناوری‌های مرتبط با پردازش زبان و گفتار است. کتاب حاضر به منظور ارائه گزارشی جامع و روزآمد از وضعیت پژوهشیِ جاری در حوزه پردازش متن و گفتار فارسی، به قلم جمعی از متخصصان این حوزه، تدوین شده است. این کتاب دارای دو قسمت پردازش متن و پردازش گفتار است و هر قسمت با بخشِ مرور منابع و زیرساخت‌های داده‌ای آغاز می‌گردد و پس از بررسی کارهای انجام‌شده در توسعه ابزارها و پردازش‌های پایه و میانی، به بخش کاربردهای سطح بالاتر ختم می‌شود. هر بخش شامل چند فصل است و هر فصل، به شکل یک مقاله مروری نوشته شده که ضمن مطالعه کارهای گذشته، به تحلیل وضعیت حال می‌پردازد و با بیان مسائل بازِ حوزه، دریچه‌ای به آینده می‌گشاید. محتوای کتاب طیف گسترده‌ای از مطالب، از به کارگیری و تطبیق آخرین دستاوردهای جهانی این حوزه بر روی زبان و گفتار فارسی تا ابداع روش‌های خاص زبان فارسی، و ازمبانی نظری تا نتایج کاربردی را پوشش می‌دهد.

این کتاب می‌تواند منبع مناسبی برای تمامیِ دانشجویان و محققانی باشدکه در زمینه تولید منابع، ابزارها و برنامه‌های کاربردی در حوزه پردازش متن و گفتار فارسی، پژوهش و فعالیت می‌کنند.

کتاب حاضر به عنوان کتابی مبنایی برای تمامی محققانی که به پژوهش‌های رایانه‌ای درباره زبان فارسی می‌پردازند تدوین شده است و می‌تواند برای دانشجویان رشته زبان‌شناسی در درس «زبان‌شناسی رایانشی» (در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، گرایش‌های محض و فرهنگ‌نویسی) و برای دانشجویان رشته «زبان‌شناسی رایانشی» و نیز برای دانشجویان رشته‌های مهندسی در دروس مرتبط با «پردازش زبان طبیعی» و «پردازش گفتار»، به عنوان منبعی جنبی، مورد استفاده قرار گیرد. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما