loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انقلاب رنگی

ناشر ساحل اندیشه تهران

نویسنده الهه خانی آرانی

تعداد صفحات : 705

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این کتاب به اثبات این همانی مفهوم انقلاب رنگی و مطابقت شاخصه های نظری و عملی این انقلاب ها با حوادث دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و بطلان دلایلی که در رد فرضیه انقلاب رنگی ارائه شده است می پردازد.
کتاب شامل سه فصل است که در فصل اول، شاخصه های نظری انقلاب های رنگی و در فصل دوم، وجوه عینی و عملی آنها در کشورهای مدل این انقلاب ها (با انقلاب رنگی پیروز و نافرجام) مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم، به مقایسه ی تطبیقی مولفه های نظری و عینی انقلاب های رنگی گفته شده در دو فصل نخست با حوادث انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران پرداخته شده است.
فصل سوم کتاب، از سه بخش با عناوین «مقایسه ی تطبیقی مولفه های نظری انقلاب رنگی و حوادث انتخابات دهم»؛ «مقایسه ی تطبیقی مولفه های عینی انقلاب های رنگی و حوادث انتخابات دهم» و «بسترسازی های داخلی برای پیروزی انقلاب رنگی در ایران» تشکیل شده است.
بخش اول، شامل شش گفتار اهداف و انگیزه های انقلاب رنگی در ایران؛ نظریه پردازی و بومی سازی مفاهیم انقلاب رنگی در ایران؛ اصل مبارزه ی مسالمت آمیز رکن اصلی حوادث انتخابات دهم؛ مردم انگیزی (شبکه سازی اجتماعی و بسیج توده ای)؛ اصل برنامه ریزی استراتژیک؛ عملیات روانی و جنگ رسانه ای در حوادث انتخابات دهم (انقلاب رنگی ایران) است و به مطابقت و مقایسه ی مولفه های نظری انقلاب های رنگی و حوادث انتخابات می پردازد.
در بخش دوم، مولفه های عینی حوادث انتخابات دهم با مدیریت و حمایت تمام عیار خارجی؛ ماهیت مشابه بازیگران و عوامل داخلی جریان سبز با انقلاب های رنگی؛ بستر انتخاباتی حوادث (انقلاب انتخاباتی) و روش های ارتباطی مدرن به کار رفته در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری در اردوگاه سبز، مورد مداقه و مقایسه با انقلاب های رنگی در کشورهای مدل با انقلاب رنگی پیروز و ناپیروز، قرار گرفته است.
در بخش سوم نیز، با توجه به بسترهای داخلی لازم برای پیروزی انقلاب رنگی در کشورهای پیروز، به چرایی و چگونگی این بسترسازی ها برای حوادث انتخابات، پرداخته شده است. بحران نمایی و بحران سازی در کلیه ی ارکان اعم از مشروعیت زدایی، ایجاد بحران کارآمدی و مدیریت، بحران سلطه و اقتدار و بحران هویت و همبستگی در جامعه، اوج فعالیت ها و تلاش های اصلاح طلبان با تاسی به بسترهای مزبور در سایر انقلاب های آرام، از سال ها پیش از انتخابات 88 را رقم می زند و در جریان این انتخابات، به اوج خود می رسد که موضوع این بخش را تشکیل می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما