loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیداری اسلامی

طرح مطالعاتی آثار استاد شهید مرتضی مطهری

ناشر بینش مطهر

نویسنده مرتضی مطهری

تحقیق و تنظیم کتاب سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی | دبیرخانه بینش مطهر

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 218

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

نهضت همه انبیاء عظام از آدم تا خاتم و از صدر اسلام تا عاشورا و از عاشورا تا عصر غیبت دارای یک جریان و بر اساس سنت های ربوبی و جهان بینی توحیدی، دارای یک منطق و سیره واحد الهی است.
فلذا نگاه به انقلاب اسلامی ایران بر اساس چنین دیدگاهی بسیار متفاوت تر از بررسی صرفا یک پدیده مقطعی است.

استاد شهید در آستانه قیام های مردمی انقلاب اسلامی ایران با ژرف نگری و تیزبینی، رویکرد تحلیلی خویش را در پرداختن به این انقلاب بزرگ اسلامی صد ساله اخیر کشورهای اسلامی نموده اند.

ایشان بر اساس سنت وسیره های حاکم بر انقلاب ها در ادامه نهضت های صد ساله کشور های اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را تحلیل و آینده نگری نموده اند.

از آن جا که انقلاب اسلامی ایران در بستر بیداری ملت های مسلمان، نهضت پیشرو اسلامی و طلیعه ای برای انقلاب اسلامی همه کشورهای مسلمان است و موج بیداری اسلامی در این کتاب به صورت فراگیردر بستر تاریخی و جغرافیای کشورهای اسلامی همچون مصر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است، لذا کتاب به بیداری اسلامی نام گذاری شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما