loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حمایت از کالای ایرانی: بررسی فقهی اقتصادی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100659 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این تحقیق با هدف تعیین حکم فقهی حمایت از کالای ایرانی و پرهیز از مصرف کالاهای کشورهای خارجی، به ویژه کشورهای دشمن ایران، نوشته شده است؛ بنابراین به دنبال اثبات این فرضیه است: «مصرف کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند و برای مردم ضروری نیست و از سوی دیگر مصداق سلطه بیگانگان است، غیرمجاز می‌باشد. بنابراین پرهیز از آن‌ها و حمایت از کالاهای تولیدی داخلی در شرایط جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، لازم است.»
برای اثبات فرضیه تحقیق با استفاده از ادله فقهی، موضوع حمایت از کالای ایرانی و نیز پرهیز از مصرف کالای خارجی به روش اجتهاد مرسوم در حوزه‌های علمیه بررسی و نتایج مطلوب حاصل گردید. همچنین تلاش شد تا نتایج بخش فقهی تحقیق در اختیار دستگاه فقه و افتاء قرار گیرد و از مراجع تقلید، نظر فقهی اخذ شود تا مردم، نهادهای واسط و دولتی با اطمینان بیشتری نتایج تحقیق را دنبال کنند.

سرانجام این تحقیق به نتایج زیر دست‌یافت:
1. حکم فقهی لزوم مصرف کالاهای داخلی و نیز پرهیز از مصرف کالاهای خارجی در شرایط جنگ اقتصادی؛ به‌ویژه کالاهای کشورهایی که در جنگ اقتصادی با کشور اسلام هستند؛
2. ارائه پاسخ متقن و روشن به شبهات مطرح در لزوم مصرف کالاهای ایرانی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی؛
3. طراحی و ارائه مدل‌هایی براساس مبانی اسلامی جهت حمایت از کالای ایرانی؛
4. فراهم نمودن زمینه علمی و عملی گفتمان‌سازی حمایت از کالای ایرانی با تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی.

رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای؛ الگوی اقتصاد مقاومتی را به عنوان الگویی دفاعی در برابر جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام نمودند؛ ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب، پس از بیان مشکلات اقتصادی کشور تنها راه برون‌رفت از مشکلات را عمل به الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی کردند. حمایت از کالای بومی یکی از مهمترین ابعاد الگوی اقتصاد مقاومتی است؛ حمایت از کالای ایرانی به معنای خریداری و مصرف پایدار کالاهای تولیدی بومی در داخل و خارج کشور، باعث قوام تولیدکنندگان خودی، پایداری معیشت مردم و اقتدار اقتصادی کشور در برابر دولت‌های جنگ‌افروز می‌شود. البته تولید‌کنندگان و نیز مسئولین کشور برای تحقق شعار«حمایت از کالای ایرانی» رسالت مهم ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی ایرانی را بر دوش دارند که باید به وظیفه خود عمل نمایند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما