loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درس نامه آزادی انسان

ناشر بینش مطهر

نویسنده مرتضی مطهری

تحقیق و تنظیم کتاب سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی | دبیرخانه بینش مطهر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 224

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

انسان در مسیر رشد و تکامل خویش برای رسیدن به هدف و مقصد نهایی که همانا قرب به خداوند و خدایی شدن است، نیاز به یک سلسله عوامل ضروری دارد.
در این میان یکی از مهم ترین عوامل، نبود مانع در مسیر است، چراکه با وجود مانع اپر تمامی نیازمندی های دیگر او نیز تامین گردد.
بی تردید حرکت در مسیر و نیل به هدف و مقصود نهایی میسر نخواهد بود، آنچه در این میان حائز اهمیت است، شناختن انسان و تبیین آزادی او بر مبنای انسان شناسی اسلامی است.

آزادی انسان- به عنوان موجودی که متشکل از لعد عالی (انسان و الهی) و بعد دانی (حیوانی و مادی) است - بر دو قسم می باشد:

یک قسم آزادی انسان مربوط می شود به نبودن مانع بیرونی در مسیر رشد و تکامل تحت عنوان «آزادی اجتماعی» مطرح می شود و. قسم دیگر ، نبودن مانع درونی در مسیر رشد و تکامل انسانی و به تعبیر دیگر آزادی انسان از خودش است که به عنوان «آزادی معنوی» از آن یاد می شود.

باید توجه داشت که آزادی معنوی، زمینه ساز و مقدمه تحقق آزادی اجتماعی می باشد و بدون وجود آزادی معنوی، آزادی اجتماعی نیز از پشتوانه لازم برخوردار نخواهد بود.
کتاب حاضر، در صدد بیان این مطالب می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما