loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تام سایر (افق / جیبی)

رمان های جاویدان جهان

ناشر افق

نویسنده مارک تواین

مترجم محسن سلیمانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100706 10003022
230,000 218,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

داستان دوست ماجراجوی هاکلبری‌فین، تام سایر را بعضی -از جمله خود مارک توین- جلد اول هاکلبری‌فین می‌دانند.
تام سایر آن‌طور که از آثار توین استنباط می‌شود، پسری 15-14 ساله است. او در شهری کوچک در کنارهٔ رود می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمده و بزرگ شده است. تام نمایندهٔ دنیای فوق‌العاده و بی‌دغدغهٔ پسرهای نوجوان پیش از جنگ داخلی آمریکا است. او مانند بسیاری از پسرهای آن زمان، بیشتر اوقات دوست دارد پابرهنه راه برود. بهترین دوستانش جو هارپر و هاکلبری فین هستند. در رمان ماجراهای تام سایر، او به یکی از همکلاسی‌هایش به نام ربه‌کا (بکی) تاچر دل می‌بندد. او با برادر ناتنی‌اش، سید، دخترخاله‌اش، مری و خاله پولی در شهر خیالی سن‌پترزبورگ در ایالت میسوری زندگی می‌کند. تام خالهٔ دیگری هم به نام سالی دارد که در شهر پایکزویل، پایین رود می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند. مادر او (خواهر خاله پولی) از دنیا رفته‌است.

توین با خلق این رمان که آن را برای مخاطب بزرگسال نوشت، توانست روایتی طنزآمیز و بدیع از دنیای واقعی نوجوانان ارائه دهد.
نشر افق تام سایر را در دو قطع وزیری و جیبی منتشر کرده است.

بالاخره روز شنبه شد. تابستان بود و دنیا درخشان و شاداب و سرشار از زندگی. در دل‌ها ترانه بود و در چهره‌ها شادی و در گام‌ها جهش. درختان اقاقیا شکوفه داده بودند و عطر شکوفه‌هایشان هوا را پر کرده بود. تپه‌ی کاردیف در بالای دهکده از گیاهان سرسبز پوشیده شده بود و آن قدر دور بود که به نظر سرزمین خوش و رویایی و آرام و وسوسه انگیزی می‌آمد.
در همین موقع سر و کله‌ی تام با سطلی پر از دوغاب گچ و قلم موی دسته بلندی در پیاده‌روی جلوی نرده پیدا شد. بعد نرده‌ی چوبی را ورانداز کرد و شادی از صورتش محو شد و غم تمام وجودش را گرفت. آخر، نرده‌ی چوبی سی متر طول و چند پا عرض داستا. زندگی به نظرش بیهوده آمد و بودن هم‌چون باری سنگین.
آهی کشید و قلم مویش را در سطل فرو برد و آن را به نرده کشید. چند بار این‌کار را تکرار کرد. بعد نوار باریک و کوچکی را که رنگ سفید مالیده بود با آن‌ همه جای دیگر نرده که مثل قاره‌ای رنگ نخورده بود، مقایسه کرد و دلسرد و نا امید شد و روی کنده‌ی درختی نشست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما