loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرود کریسمس (افق / جیبی)

رمان های جاویدان جهان

ناشر افق

نویسنده چارلز دیکنز

مترجم محسن سلیمانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100720 10003022
88,000 83,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اسکروچ، پیرمردی ثروتمند و سخت‌دل، در آستانه‌ی سال نو که شهر غرق در شادی است، خودش را در تنهایی خود زندانی کرده است. ناگهان شب‌ها اشباحی به سراغش می‌آیند و اسکروچ تودار و منزوی نمی‌داند که چه آینده‌ای در انتظار اوست.

سرود کریسمس در کریسمس 1843 منتشر شد و بلافاصله شش هزار نسخه از آن به فروش رسید.
چارلز دیکنز در این اثر با تخیلی بی‌مرز، چارچوب‌های زمان را در هم می‌شکند و رمانی حس‌برانگیز می‌آفریند.

روح گفت: «سه تا روح به دیدنت می‌آیند. اولی فردا، وقتی زنگ کلیسا ساعت یک بعد از نیمه‌شب را اعلام کرد می‌آید. دومی شب بعدش در همین ساعت، و سومی هم شب سوم وقتی ساعت، نیمه‌شب را اعلام کرد. تو دیگر مرا نمی‌بینی، اما سعی کن حرف‌هایم را یادت نرود.»
روح، پارچه‌ی رومیزی را برداشت و دور سرش بست. بعد عقب‌عقب رفت و از اسکروج دور شد. هر قدمی که برمی‌داشت، پنجره کمی بیشتر باز می‌شد. وقتی به پنجره رسید، پنجره کاملاً باز بود. اسکروج شنید که از بیرون صدای گریه و ناله و فریاد می‌آید. روح لحظاتی به صداهای بیرون گوش کرد و بعد خودش هم شروع به نالیدن کرد و از پنجره بیرون رفت و در تاریکی شب گم شد.
اسکروج، دنبال او به‌طرف پنجره رفت و به بیرون نگاه کرد. در آسمان انبوهی از ارواح را دید که این‌طرف و آن‌طرف سرگردانند و گریه می‌کنند و می‌روند. هر کدام از آن‌ها مثل مارلی، زنجیری به دست و پا داشتند. بعضی از آن‌ها را اسکروج می‌شناخت. همگی گریه می‌کردند، چون خیلی دلشان می‌خواست به مردان و زنان آشنایشان کمک کنند، اما نمی‌توانستند.
به زودی ارواح در میان مه گم شدند و صداهایشان خاموش شد. دوباره همه‌چیز مثل موقعی شد که اسکروج تازه به خانه آمده بود.
اسکروج پنجره را بست. بعد رفت و سری به درِ منزلش زد. مثل اولش قفل بود. سعی کرد بگوید: «چه مزخرفاتی!» اما نگفت. بعد بدون اینکه لباس‌هایش را درآورد، خودش را روی تخت انداخت و به خواب رفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما