loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دشمن عزیز (افق)

عاشقانه های کلاسیک

5 (1)

ناشر افق

نویسنده جین وبستر

مترجم ثمین نبی پور

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 528

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100747 10003022
330,000 313,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جین وبستر (1876-1916) بانوی رمان‌نویس آمریکایی سه سال پس از موفقیت بی‌نظیر رمانش بابا لنگ‌دراز اقدام به نوشتن ادامه‌ی آن ماجراها کرد و رمان دشمن عزیز را نوشت که به اندازه‌ی قبلی شهرت عالمگیر یافت. جین وبستر کتاب دشمن عزیز را در سال 1915، یعنی سه سال بعد از انتشار بابا لنگ‌دراز نوشت و این کتاب، بلافاصله به مدت ده هفته در رأس کتاب‌های پرفروش آمریکا در سال 1916 قرار گرفت.

دشمن عزیز کمابیش ادامه‌ی بابا لنگ‌دراز است، با این تفاوت که این بار سالی مک‌براید، دوست پرشر و شور و احساساتی جودی ابوت، شخصیت اصلی داستان است، داستانی که در خلال نامه‌نگاری‌های سالی با شخصیت‌های دیگر تاروپودی منسجم به خود می‌گیرد و تصویر بزرگ‌ترش روشن می‌شود: قصه‌ی عشقی که عنوان کتاب آن را لو می‌دهد.
سالی به‌طور موقت مسئولیت سرپرستی نوانخانه‌ی جان گریر (همان‌جا که جودی سال‌های تیره‌ی کودکی را در آن گذرانده و همان‌جا که بابا لنگ‌دارز یا جرویس پندلتون یا همسرِ جودی ناجی‌اش شده بود) را می‌پذیرد و خواننده یک بار دیگر با جادوی جین وبستر همراه می‌شود: طنزِ منحصر به‌فرد او، خلاقیتش در روایت، شخصیت‌پردازی‌هایی بدیع و البته داستان عشقی که تا بروز تراژیک رویارویی با مرگ، رخ نمی‌نماید.
وبستر در این اثر، به درون‌مایه‌هایی پرداخته که برای اثری در ده‌ی دوم قرن بیستم، زمانی که هنوز بسیاری از زنان جهان حق رأی نداشتند، شجاعت و نوآوری او را نشان می‌دهد.
استقلال مالی زنان، فرصت انتخاب، اختیار در برگزیدن سرنوشت، پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، مراقبت از نیازمندان به عنوان یک شغل با درآمد و نه یک کار خیریه‌ی داوطلبانه، جنگیدن برای برابری و آزادی مواردی است که دشمن عزیز را به اثری ارزشمند و قابل‌احترام تبدیل کرده است. در این کتاب هم مانند بابا لنگ‌دراز، تصویرگرهای ساده‌ی جین وبستر همراه با شوخ‌طبعی و صداقت تکان‌دهنده‌ی سالی دل خواننده را می‌برد.
سالی تصمیم می‌گیرد، دستور می‌دهد، ناامید می‌شود، زمین می‌خورد، عشق در سینه‌اش شعله می‌کشد، خودش را گول می‌زند، و در نهایت، با شجاعت حقیقتِ قلبش را می‌پذیرد و آینده‌اش را خودش می‌سازد. او که دختر نازپرورده‌ی کارخانه‌داری ثروتمند و از خانواده‌ای رده‌بالاست، اختیار در زندگی و تصمیم‌گیری را حق خود می‌داند. جین وبستر حدود صد سال پیش، به مسائلی پرداخته که هم‌اکنون، در قرن بیست و یکم نیز بسیاری از زنان از طبقه‌های اجتماعی مختلف با آن‌ها دست به گریبان‌اند.
دشمن عزیز فراتر از داستانی عاشقانه، آینه‌ای در برابر تمام تقلاها و دستاوردهای زنانی است که می‌خواهند اراده‌ی آزاد، ورای غل‌ و زنجیرهای جنسیت‌زده را زندگی کنند.

نوشته‌شده در تحریریه‌ی نشر افق

می‌دانستی من در حوزه‌ی مراقبت از کودکان بی‌سرپرست و نیازمند به شخصیتی شناخته‌شده تبدیل شده‌ام؟ فردا من و باقی صاحب‌نظران امر به دیداری رسمی از نوانخانه جامعه یهودی پناهندگان یهودی یتیمان در پلزنت‌ویل می‌رویم (تمامش نام آن نوانخانه است) سفری خسته‌کننده و یک روزه است‌؛ سپیده‌دم شروع می‌شود و دو قطار و یک اتومبیل باید سوار شویم. اما اگر قرار است صاحب‌نظر باشم، باید در حد و اندازه‌های این عنوان هم ظاهر شوم. بسیار مشتاقم که باقی موسسه‌ها را ببینم و برای تغییرات سال آینده‌مان تا حد ممکن فکر و ایده جدید کسب کنم. باید بگویم موسسه پلزنت‌ویل از نظر معماری نمونه است.
اکنون پس از تعمقی هوشمندانه اعتراف می‌کنم عاقل بودیم که عملیات بازسازی گسترده‌ی ساختمان را تا تابستان سال آینده به تعویق انداختیم. البته که ناامید و پکر شده‌ام، چرا که در این صورت، من در مرکز تخریب‌ها نخواهم بود و آه که چقدر دوست دارم در مرکز تخریب و نوسازی باشم! به هر حال، تو با من مشورت می‌کنی حتی اگر دیگر سرپرست رسمی نوانخانه نباشم؟ جزئیات دو ساختمانی که با هم طراحی کردیم بسیار خوش‌آتیه می‌نماید. رختشوی خانه‌مان بهتر و بهتر شده و دیگر از آن بوی بخار آشنای نوانخانه خبری نیست. کلبه باغبان و کشاورزمان بلاخره هفته آینده برای اسکان آماده می‌شود. تنها چیزی که کم دارد یک لایه رنگ و چند تا دستگیره در است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما